اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

عضو هیئت علمی دانشگاه ژنو:

حملات سایبری چهارمین تهدید بین‌المللی محسوب می‌شود

خبرگزاری فارس: عضو هیئت علمی دانشگاه ژنو حملات سایبری را از تهدیدات زیرساخت‌های کشور ایران خواند و گفت: حملات سایبری چهارمین تهدید بین‌المللی محسوب می‌شود.

حملات سایبری چهارمین تهدید بین‌المللی محسوب می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند، حسن مشهدی عصر امروز در همایش بین‌المللی خراسان‌ جنوبی، ترانزیت و توسعه محور شرق اظهار داشت:‌ در سطح بین‌المللی برای توسعه ترانزیت نگاه ویژه‌ای به توسعه حمل و نقل می‌شود.

وی ادامه داد:‌ در این بین بحث مسائل ایمنی و امنیت جاده‌ای و از طرف دیگر تهدیداتی که متوجه زیرساخت‌های اساسی کشور است باید بیش از پیش مورد توجه قرار گیرد.

عضو هیئت علمی دانشگاه ژنو تصریح کرد:‌ یکی از مسائل مهم در این بخش شناخت تهدیداتی است که به زیرساخت‌های حمل و نقل کشور وارد می‌شود که این تهدیدات می‌تواند زحمات سال‌های ساخت سد و ریل کشور را از بین ببرد.

مشهدی ادامه داد: ‌برخی از این تهدیدات طبیعی هستند مانند حوادثی از جمله سیل، سونامی، طوفان و زلزله که می‌تواند به زیرساخت‌های حمل و نقل صدمه وارد کند.

وی گفت:‌ برخی دیگر از تهدیدات غیرطبیعی است مثل تصادفات یا حمل و نقل مواد خطرناک مانند مواد شیمیایی که این بخش می‌تواند با برنامه‌ریزی مسئولان تا حدودی مرتفع شود یا تا حدودی کاهش پیدا کند تا ما شاهد اتفاقاتی مانند آنچه در نیشابور در چند سال پیش اتفاق افتاد، نباشیم.

*حملات سایبری چهارمین تهدید بین‌المللی محسوب می‌شود

عضو هیئت علمی دانشگاه ژنو دسته دیگر تهدیداتی که متوجه زیرساخت‌های کشور است را حملات سایبری عنوان کرد و اظهار داشت: در سال 2012 حملات سایبری چهارمین تهدید بین‌المللی معرفی شد که ما در چند ماه پیش شاهد حمله هکر به سایت وزارت نفت و حساب بانکی برخی از افراد در داخل کشور بودیم.

مشهدی تصریح کرد:‌ ما برای مقابله با این تهدیدات نیازمند همکاری کشورهای همسایه هستیم تا با کمک هم برنامه مدونی در این بخش به وجود آید.

وی تحلیل ریسک مشترک از حوادث، تهیه طرح مشترک برای مدیریت صیانت سازمانی و استفاده از تکنولوژی‌های جدید برای حمل و نقل کالا را از دیگر پیشنهادات خود به این همایش عنوان کرد.

انتهای پیام/ش20/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول