اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر آموزش و پرورش استثنایی گیلان خبر داد

تحصیل بیش از 2 هزار دانش‌آموز استثنایی گیلان

خبرگزاری فارس: گفت: مدیر آموزش و پرورش استثنایی گیلان از تحصیل دو هزار و 400 دانش‌آموز استثنایی استان خبر داد.

تحصیل بیش از 2 هزار دانش‌آموز استثنایی گیلان

به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، اسماعیل بشارتی‌مقدم عصر امروز در مراسم بزرگداشت مقام معلم در سالن اجتماعات کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان این شهر در جمع معلمان استثنایی استان با گرامیداشت یاد و خاطره استاد شهید مرتضی مطهری و هفته معلم اظهار کرد: فاکتورهای یک معلم واقعی را می‌توان در معلمان دانش‌آموزان استثنایی یافت زیرا با صبر و حوصله و بردباری برای فراگیری دانش‌آموزان خود خالصانه خدمت می‌کنند.

وی، با بیان اینکه باید قدر زحمات این معلمان را دانست و آنها را به اجتماع شناساند، افزود: صبر و حوصله، به‌روز بودن و ابتکار و خلاقیت از شاخصه‌های هنر معلمی است و این ویژگی‌ها معلمان استثنایی را از دیگر معلمان متمایز می‌کند.

وی تصریح کرد: آموزش به دانش‌آموزان دارای معلولیت کار دشواری است که این معلمان با صبر و بردباری انجام می‌دهند.

این مسئول، با بیان اینکه در گیلان بیش از دو هزار و 400 دانش‌آموز استثنایی وجود دارد، اذعان کرد: بیش از یک هزار دانش‌آموز با نیازهای ویژه به صورت «تلفیقی» در کنار دانش‌آموزان مدارس عادی مشغول تحصیل هستند.

وی عملکرد سازمان آموزش و پرورش استثنایی را بسته و غیر قابل مشاهده خواند و ادامه داد: ویژگی‌های ذاتی دانش‌آموزان استثنایی و تلاش‌های ایثارگرانه معلمان این دانش‌آموزان در جامعه شناسانده نشده است.

بشارتی‌مقدم، با اشاره به اینکه رسانه‌ها باید بیشتر موفقیت‌های دانش‌آموزان استثنایی و تلاش‌های معلمان این دانش‌آموزان را به افراد جامعه معرفی کنند، بیان کرد: با کمک یکدیگر عملکرد این سازمان را به ظرف شیشه‌ای تبدیل کنیم تا تمام توانمندی‌های دانش‌آموزان استثنایی و مربیان آنها را به جامعه بشناسانیم.

معاون پژوهشی و فناوری نیروی انسانی آموزش و پروش گیلان نیز در مراسم مذکور اظهار کرد: تمام انسان‌های دنیا به دنبال کیفیت زندگی و اینکه زندگی را چگونه بگذرانند، هستند.

مجید قصاب‌زاده، با اشاره به تفاوت ویژگی‌های زندگی در جوامع مختلف افزود: جایگاه آموزش در کیفیت زیستن تاثیر دارد و فراگیری مهم‌ترین عامل تغییر نوع زندگی بشر است.

وی، خروج از چرخه نازیبای تکرار، شناخت عناصر منشا تکرار و رفع عوامل خسته کننده زندگی را از جمله عوامل موثر در ارتقای کیفیت زندگی انسان‌ها دانست و گفت: با فراگیری علم و دانش عناصری که موجب تکرار و نازیبایی در زندگی ما می‌شوند را باید با ذهن دانا شناخت و برطرف کرد.

به گزارش فارس، در مراسم مذکور از دو نفر معلمان استثنایی به عنوان برگزیده کشوری، 11 برگزیده استانی و 9 نفر از بازنشستگان آموزش و پرورش استثنایی استان گیلان قدردانی شد.

انتهای پیام/ش10/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول