اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

با حضور عاشقان اهل بیت در مرودشت

درب حرم امامان کاظمین بدرقه شد

خبرگزاری فارس: با حضور عاشقان اهل بیت عصمت و طهارت در مرودشت درب حرم امامان کاظمین که در مرودشت ساخته شده بود، بدرقه و راهی عتبات عالیات شد.

درب حرم امامان کاظمین بدرقه شد

به گزارش خبرگزاری فارس از مرودشت دوشنبه‌ شب با حضور عاشقان اهل بیت عصمت و طهارت در مرودشت درب حرم امامان کاظمین که در مرودشت ساخته شده بود بدرقه و راهی عتبات عالیات شد.

در حاشیه این مراسم بدرقه درب، یدالله حسینی فرماندار مرودشت در جمع خبرنگاران اظهار داشت: هدف از ساخت درب حرم امامان کاظمین در مرودشت مشارکت مردم ولایت‌مدار مرودشت در ساخت حرم اهل بیت و بهره‌مندی این مردم از ثواب این امر اخروی است.

حسینی افزود: این درب یکی از بزرگترین و زیباترین درب‌های عتبات عالیات است و با ارتفاع هفت متر و عرض چهار متر توسط اساتید و هنرمندان شیرازی و مرودشتی  و با کمک‌های بی‌دریغ مردم ولایت‌مدار مرودشت ساخته شده است.

رئیس ستاد عتبات و عالیات مرودشت اضافه کرد: این درب بالغ بر 100 میلیون تومان هزینه در بر داشته و از چوب‌های فوفل، ساج، نارنج و گردو با رنگ‌های طبیعی چوب بدون به کارگیری رنگ مصنوعی ساخته شده است.

وی ادامه داد: بر روی این درب و چارچوب‌های آن با هنرمندی خاصی آیاتی از قرآن کریم، اسما جلاله و اشعاری در فضائل امام موسی‌بن جعفر و گل‌بوته‌های بسیار زیبا معرق‌کاری شده است.

فرماندار مرودشت همچنین ابراز داشت: پس از انتقال این درب به حرم در آینده نیز از مشارکت مردم مرودشت در بازسازی عتبات عالیات و ساخت درب‌های دیگر حرم استفاده می‌شود.

انتهای پیام/ش20/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول