اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

به همت بنیاد مسکن

طرح هادی در 38 روستای کهگیلویه و چرام اجرا شد

خبرگزاری فارس: مدیر بنیاد مسکن کهگیلویه و چرام گفت: در سال گذشته در 38 روستای کهگیلویه و چرام طرح هادی روستایی با اعتباری بالغ بر 6 میلیارد تومان به مرحله اجرا درآمد.

طرح هادی در 38 روستای کهگیلویه و چرام اجرا شد

سعید درخشیان امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در کهگیلویه اظهار داشت: طرح هادی روستایی از جمله پروژه‌هایی محسوب می‌شود که در راستای فراهم‌سازی زمینه توسعه و عمران نقاط روستایی تهیه و اجرا می‌شود.

رئیس بنیاد مسکن شهرستان کهگیلویه افزود: در این طرح ضمن ساماندهی و اصلاح بافت موجود، میزان و مکان گسترش آتی و نحوه استفاده از زمین برای عملکردهای مختلف از قبیل مسکونی، تولیدی، تجاری، کشاورزی، تاسیسات، تجهیزات و نیازمندی‌های عمومی روستایی را برحسب مورد در قالب مصوبات طرح‌های ساماندهی فضا و سکونت‌گاه‌های روستایی یا طرح‌های جامع ناحیه‌ای تعیین می‌کند.

درخشیان، تامین عادلانه امکانات از طریق تسهیلات اجتماعی، تولیدی و رفاهی، ایجاد زمینه توسعه و عمران روستاها با توجه به شرایط فرهنگی، اقتصادی و اجتماعی، ایجاد تسهیلات لازم جهت بهبود مسکن روستاییان و خدمات بهزیستی و عمومی و ایجاد زمینه بهبود وضعیت اقتصادی روستاها از طریق تسهیلات تولیدی، اشتغال و ارتقاء درآمد روستاییان را از جمله اهداف طرح هادی برشمرد.

رئیس بنیاد مسکن شهرستان کهگیلویه با بیان این‌که دولت‌های نهم و دهم همواره نگاه عدالت‌محور به موضوعات مختلف داشته‌اند، تصریح کرد: در این دولت در اجرای طرح‌های هادی گام‌های بلندی برداشته شده است.

درخشیان با ذکر این نکته که اولویت مهم برای اجرای طرح هادی روستایی به ترتیب روستاهای بالای 100، 50 و 20 خانوار است، پیش‌بینی کرد طرح هادی تا پایان سال 91 در تمام روستاهای بالای 20 خانوار شهرستان‌های کهگیلویه و چرام اجرا شود.

وی ابراز داشت: در سال گذشته در 38 روستای کهگیلویه و چرام طرح هادی روستایی با اعتباری بالغ بر 6 میلیارد تومان به مرحله اجرا درآمد.

رئیس بنیاد مسکن شهرستان کهگیلویه گفت: تاکنون طرح هادی در 90 درصد روستاهای بالای 100 خانوار و 70 درصد روستاهای بالای 50 خانوار این شهرستان تهیه و عملیاتی شده است.

این مسئول با بیان اینکه بیش از 70 درصد اعتبارات طرح‌های عمرانی به مرحله اجرایی درآمده است، اذعان داشت: زیرسازی، جدول‌گذاری، سنگ فرش، ساماندهی و آسفالت خیابان‌ها از جمله عملیات‌های اجرایی در روستاها در قالب طرح هادی است.

انتهای پیام/ن20/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول