اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

به منظور کاهش بار ترافیکی اطراف حرم مطهر شاهچراغ صورت گرفت

آغاز عملیات اجرایی پارکینگ اسکندری شیراز

خبرگزاری فارس: شهردار منطقه تاریخی فرهنگی شیراز با اشاره به پشتیبانی طرح توسعه حرم مطهر شاهچراغ (ع) و کاهش بار ترافیکی محور خیابان لطفعلی‌خان زند، از آغاز عملیات اجرایی پارکینگ اسکندری شیراز خبر داد.

آغاز عملیات اجرایی پارکینگ اسکندری شیراز

به گزارش خبرگزاری فارس از شیراز به نقل از روابط عمومی شهرداری منطقه تاریخی فرهنگی شیراز، علی رحیمی اظهار داشت: با توجه به آغاز عملیات اجرایی طرح توسعه حرم مطهر شاهچراغ (ع)، همچنین محدودیت‌های ترافیکی محور خیابان لطفعلی‌خان زند، عملیات اجرایی پارکینگ اسکندری آغاز شد.

وی هدف از اجرای این پارکینگ که ظرفیت بیش از 500 خودرو را دارد، تأمین رفاه حال شهروندان و کمک به کاهش بار ترافیکی این محدوده از شهر در حین اجرای پروژه دانست و تصریح کرد: تجمع مراکز مذهبی و تجاری به‌ویژه وجود دو بازار بزرگ شهر در این منطقه، موجب حضور گسترده شهروندان و زائران همچنین افزایش تردد خودرو در آن می‌شود که در این راستا شهرداری این منطقه با تملک تعداد بسیاری از منازل موجود در این مسیر، اقدام به احداث و آماده‌سازی پارکینگ اسکندری با هزینه‌ای بالغ بر 16 میلیارد ریال کرده است.

شهردار منطقه تاریخی فرهنگی شیراز با بیان اینکه همزمان با احداث این پارکینگ، عملیات دفع آب‌های سطحی نیز در این نقطه صورت گرفته است، گفت: از آنجا که منازل مخروبه موجود در این مکان، این محل را به محل تجمع معتادان تبدیل کرده بود، تملک منازل و احداث پارکینگ گامی مؤثر در پاک‌سازی منطقه و ایجاد امنیت اجتماعی و روانی است.

رحیمی خاطرنشان کرد: تمرکز جاذبه‌های تاریخی، مذهبی و مراکز تجاری، موقعیت ویژه‌ای را از لحاظ جذب گردشگر به این منطقه داده است و همین امر باعث می‌شود خیل عظیمی از مسافران و میهمانان، کسبه، گردشگران و شهروندان در این محدوده حضور یابند.

وی ادامه داد: در راستای خدمات‌رسانی هر چه مطلوب‌تر به شهروندان تدابیر ویژه‌ای برای تأمین فضای پارک خودرو و کاهش بار ترافیکی شریان‌ها اندیشیده شده که آماده‌سازی 27 پارکینگ با گنجایش هفت هزار خودرو در سطح منطقه از جمله آن‌ها است.

انتهای پیام/ع30/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول