اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

یک مخترع جوان:

گیت تشخیص بیماری ایدز تولید انبوه می‌شود

خبرگزاری فارس: یک مخترع جوان گفت: گیت تشخیص بیماری ایدز در 10 روز با اهتمام مسئولان در ارومیه وارد فاز تولید می‌شود.

گیت تشخیص بیماری ایدز تولید انبوه می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از ارومیه فرشید خیری ظهر امروز در همایش ایده‌های محصول‌ساز نخبگان که در سالن اجتماعات کانون جوانان بسیج ارومیه برگزار شد، اظهار داشت: بعد از سه سال کار تحقیقاتی و مطالعاتی برای نخستین بار این گیت جهت تشخیص بیماری ایدز در طول ده روز ساخته شد که به‌زودی وارد فاز تولید خواهد شد.

وی تصریح کرد: با حمایت‌هایی که از سوی مسئولان دانشگاه ارومیه و وزیر بهداشت انجام گرفت در پارک علم و فناوری دانشگاه ارومیه مکان مناسبی برای تولید این محصول تامین خواهد شد بر این اساس امیدواریم تا انتهای سال جاری این محصول تولید شده و در حوزه سلامت مورد استفاده قرار بگیرد.

این جوان مخترع قابل حمل و ارزان‌بودن را از جمله ویژگی‌های طرح خود عنوان کرد و افزود: برای به ثمر رسیدن این ایده تاکنون 10 میلیون تومان از محل منابع مالی شخصی و معاونت پژوهشی دانشگاه ارومیه هزینه شده است ولی به قیمت 15 هزار تومان در اختیار مردم و متولیان امور بهداشت قرار خواهد گرفت.

وی با بیان اینکه این گیت نمونه خارجی ندارد، ادامه داد: خبر ساخت این گیت در معتبرترین ژورنال الکتروشیمی دنیا به چاپ رسیده است که این موضوع به جدیدبودن طرح صحه می‌گذارد، پس درصدد هستیم نسبت به تولید آن مبادرت کنیم زیرا روش‌هایی که امروز برای تشخیص بیماری مرسوم است رضایت بیماران را جلب نمی‌کند.

خیری خاطرنشان کرد: در روش‌هایی که امروزه به کارگرفته می‌شود بعد از اینکه شش ماه از ورود ویروس به بدن گذشت بیماری تشخیص داده می‌شود ولی با این وسیله بیماری بعد از سپری شدن 10 روز از زمان ابتلا قابل تشخیص است همچنین در روش‌های کنونی جواب آزمایش بعد از سه روز مشخص می‌شود ولی با این گیت نتیجه آزمایشات شخص بعد از 10 دقیقه مشخص می‌شود.

این مخترع جوان از استاد خود رضا سبزی به دلیل تلاش‌ها و پیگیری‌های جدی وی قدردانی کرد و اظهار داشت: این محصول با همت یک گروه علمی متشکل از کارشناسان و متخصصان در رشته‌های مختلف ساخته شد که قابلیت استفاده در داخل و صادرات را دارد پس انتظار می‌رود این طرح و ایده‌های سایر جوانان در سال تولید ملی و حمایت از کار و سرمایه ایرانی مورد توجه قرار بگیرد.

انتهای پیام/ی20/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول