اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان‌غربی خبر داد

افزایش 20 درصدی تولید محصولات کشاورزی در آذربایجان‌غربی

خبرگزاری فارس: معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان‌غربی گفت: میزان تولید محصولات کشاورزی آذربایجان‌غربی سال گذشته 20 درصد افزایش یافته است.

افزایش 20 درصدی تولید محصولات کشاورزی در آذربایجان‌غربی

به گزارش خبرگزاری فارس از ارومیه، مقصود قربانی ظهر امروز در مراسم افتتاح کانون هماهنگی دانش و صنعت سیب در ارومیه، اظهار داشت: 37 درصد اشتغال آذربایجان‌غربی را بخش کشاورزی به خود اختصاص داده است.

وی با بیان اینکه تولید محصولات کشاورزی استان در سال گذشته به پنج میلیون و 700 هزار تن رسیده بود، تصریح کرد: 5.5 درصد تولیدات کشور در زمینه تولیدات محصولات کشاورزی به آذربایجان‌غربی تعلق دارد.

این مسئول از افزایش قابل توجه میزان تولید محصولات کشاورزی استان خبر داد و اعلام کرد: سال گذشته شاهد افزایش 20 درصدی در تولید محصولات کشاورزی استان بودیم.

باقری خاطرنشان کرد: ارائه این آمار و افزایش میزان محصولات تولیدی در استان حاصل تلاش، حمایت و کار عملی است.

وی با اشاره به برنامه‌های سازمان جهاد کشاورزی در بخش بهبود تولیدات گیاهی، گفت: برنامه‌‌ای که در سطح وزارت‌خانه برای ما تکلیف شده شامل تولید محصولات سالم و تصحیح الگوی کشت است که در سال جاری تلاش می‌شود به این دو موضوع بیشتر توجه شود.

این مسئول با اشاره به تلاش برای تولید محصولات سالم، اظهار داشت: این حرکت در سطح استان آغاز شده است و در حال برنامه‌ریزی در این زمینه هستیم و بر این اساس نیاز کشور در بخش محصولات کشاورزی به کشاورزان اعلام و در این راستا پیشنهاداتی در زمینه کشت نوع محصول به کشاورزان استان ارائه می‌شود.

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان‌غربی از شناسنامه‌دار‌ کردن بهره‌برداران استان خبر داد و اظهار داشت: این اقدام در راستای حرکتی است که در قالب تولید محصولات سالم انجام می‌گیرد و در قالب این طرح بهره‌برداران استان مورد شناسایی قرار خواهند گرفت.

قربانی رتبه استان آذربایجان‌غربی در تولید سیب را رتبه نخست کشور اعلام کرد و افزود: اقداماتی در راستای ارتقای سطح کیفی و کمی سیب استان در حال انجام است که امید می‌رود با اجرای این اقدامات شاهد بهبود وضعیت سیب تولیدی استان باشیم.

وی ارتقای راندمان آبیاری را مورد اشاره قرار داد و تصریح کرد: ورود مکانیزاسیون به بحث کاشت، داشت و برداشت نیز در این زمینه برای باغداران توصیه می‌شود.

انتهای پیام/و20/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول