اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

برای نخستین بار

سامانه 118 در آتش‌نشانی اصفهان راه‌اندازی شد

خبرگزاری فارس: مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری اصفهان گفت: برای نخستین بار سامانه 118 در سطح کشور توسط سازمان آتش‌نشانی اصفهان راه‌اندازی شده است.

سامانه 118 در آتش‌نشانی اصفهان راه‌اندازی شد

بهزاد بزرگزاد امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در اصفهان با اشاره به اینکه احداث و راه‌اندازی یک ایستگاه ثابت آتش‌نشانی در هسته مرکزی اصفهان از سیاست‌گذاری شهرداری و سازمان آتش‌نشانی است، اظهار داشت: حفظ امینت و افزایش ضریب ایمنی مردم در بافت مرکزی شهر در دستور کار این سازمان قرار دارد.

وی با اشاره به اینکه بالا بودن بار حریق و ترافیک شلوغ و پرتراکم مرکز شهر وجود یک ایستگاه ثابت آتش‌نشانی را می‌طلبد، اضافه کرد: ایستگاه‌های آتش‌نشانی جزو مبلمان شهری هستند و وجود این ایستگاه‌ها در شهر علاوه بر افزایش ایمنی، فرایند زیبایی را برای شهر به وجود می‌آورند.

مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری اصفهان تصریح کرد: احداث و راه‌اندازی ایستگاه‌های آتش‌نشانی در سطح شهر به عوامل مختلفی بستگی دارد و در حال حاضر ایمنی مرکز شهر اصفهان با استقرار خودرو‌های آتش‌نشانی فراهم شده است.

وی با اشاره به اینکه در حال حاضر خودرو‌های آتش‌نشانی به صورت سیار در دو نوبت صبح و بعد از ظهر در مرکز شهر اصفهان مستقر شده‌اند، ادامه داد: اصفهان همانند تمام دنیا به منظور افزایش ضریب ایمنی مناطق موجود در سطح شهر علاوه بر ایستگاه‌های ثابت از ایستگاه‌های سیار آتش‌نشانی استفاده کرده است.

بزرگزاد با بیان اینکه ایمنی شهر تنها با اقدامات سازمان آتش‌نشانی کامل نمی‌شود، تاکید کرد: بلکه مردم به عنوان یک سوی این معادله قرار دارند و شهروندان باید موارد ایمنی را در سطح شهر رعایت کنند.

وی با اشاره به اینکه مالکان پاساژ‌ها و مغازه‌ها نیز باید به ایمنی موقعیت مکان خود توجه کنند، افزود: ماهانه 8 تا 10 حادثه در مرکز اصفهان به وقوع می‌پیوندد.

مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری اصفهان بیان داشت: برای نخستین بار سامانه 118 در سطح کشور توسط سازمان آتش‌نشانی اصفهان راه‌اندازی شده است.

وی با اشاره به اینکه با راه‌اندازی این سامانه درصد بالایی از مزاحمت‌های تلفنی مردم کاهش یافت است، افزود: با مجهز شدن ستاد فرماندهی آتش‌نشانی به سامانه 118 شماره تلفن و آدرس موقعیت مکان اعلام شده به این سازمان بر روی مانیتور نشان داده می‌شود.

انتهای پیام/خ20/ط4000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول