اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون توسعه ورزش اداره‌کل ورزش و جوانان استان اصفهان:

برنامه‌محور شدن ورزش اصفهان اصلی اساسی است

خبرگزاری فارس: معاون توسعه ورزش اداره‌کل ورزش و جوانان استان اصفهان گفت: از دو سال گذشته دستگاه ورزش استان اصفهان یک اصل اساسی را در تمام فعالیت‌های خود در نظر گرفته و آن برنامه‌محور شدن ورزش استان است.

برنامه‌محور شدن ورزش اصفهان اصلی اساسی است

به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان، افشین ملایی ظهر امروز به مناسبت نخستین گردهمایی مسئولان ورزش اداره‌ها و سازمان‌های دولتی استان اصفهان که در سرای ورزشکاران برگزار شد، اظهار داشت: برنامه‌محور شدن ورزش استان اصفهان یک برنامه راهبردی است که پس از 14 هزار نفر ساعت کار مورد تایید مجامع علمی نیز قرار گرفته است.

وی با بیان اینکه طبق صحبت‌های وزیر بهداشت و درمان و آمار موجود میانگین سکته در جهان 60 سال است، تصریح کرد: این رقم در ایران به سن 40 سالگی رسیده است.

معاون توسعه ورزش اداره‌کل ورزش و جوانان استان اصفهان تاکید کرد: ریشه بسیاری از بیماری‌های قلب و عروقی در کم‌تحرکی است.

وی اظهار داشت: استان اصفهان به دلیل صنعتی بودن و خصوصیات ویژه خود جزو سه شهر آلوده کشور قلمداد شده است که این موضوع سلامتی مردم این شهر را به خطر انداخته است.

ملایی با اشاره به اصل سوم قانون اساسی که حاکمیت را موظف به اجرای برنامه‌های ورزشی رایگان برای مردم می‌کند، تاکید کرد: پس از انقلاب ورزش به جای رایگان شدن گران‌تر شده و این موضوع مشکلات زیادی برای خانواده‌ها به وجود آورده است.

وی از اقدامات بسیار مهم اداره‌کل ورزش و جوانان استان اصفهان را ایجاد فعالیت‌های ورزشی مستمر برای کارمندان دولت و خانواده‌های آنها عنوان کرد و گفت: طبق آمار حدود 110 هزار کارمند در استان اصفهان وجود دارد که با در نظر گرفتن چهار نفر عضو برای هر خانواده رقمی در حدود 450 هزار نفر جذب این طرح اداره‌کل ورزش و جوانان استان اصفهان می‌شوند.

معاون توسعه ورزش اداره‌کل ورزش و جوانان استان اصفهان تصریح کرد: برای حضور جدی و همه‌جانبه کارمندان دولت در امور ورزشی رقابت‌های کمیته ورزشی کارمندان دولت به صورت لیگ برگزار می‌شود.

وی با بیان اینکه فرهنگ ورزشی باید در خانواده‌ها نهادینه شود، اظهار داشت: با دخالت دادن مادر یک خانواده در امور ورزشی به طور حتم فرزندان این خانواده نیز به سمت ورزش گرایش پیدا می‌کنند.

ملایی ادامه داد: از دیگر اقدامات اداره‌کل ورزش و جوانان استان اصفهان طرح سازماندهی ورزش سالمندان بود که در این راستا 141 مکان ورزشی را در سطح استان اصفهان شناسایی کردیم.

وی بیان داشت: در طرح ورزشی سالمندان، ورزشکاران سالمند می‌توانند به صورت رایگان از خدمات بیمه ورزشی و امکانات ورزشی استفاده کنند.

معاون توسعه ورزش اداره‌کل ورزش و جوانان استان اصفهان با بیان اینکه هنر اصلی در رسیدن به سنین پیری، بدون بیماری است، تاکید کرد: طبق آمار تا سال 1405، 16.5 درصد از مردم ایران به سن سالمندی می‌رسند که از هم‌اکنون باید برای جلوگیری از مشکلات آینده برنامه‌ریزی کنیم.

به گزارش فارس، از طرح‌های اداره‌کل ورزش و جوانان استان اصفهان برپایی طرح ورزش محله‌محور بود که در این طرح از امکانات موجود در هر محله از جمله حسینیه‌ها و مساجد برای ایجاد بستر ورزشی استفاده می‌شود.

انتهای پیام/خ10/ط4000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول