اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

جانشین رئیس مرکز توسعه و ترویج فعالیت‌های قرآنی:

128 میلیارد تومان صرف فعالیت‌های قرآنی شده است

خبرگزاری فارس: جانشین رئیس مرکز توسعه و ترویج فعالیت‌های قرآنی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: بیش از 128 میلیارد تومان از محل نیم ‌درصد بودجه هزینه‌ای دستگاه‌ها در کشور صرف فعالیت‌های قرآنی شده است.

128 میلیارد تومان صرف فعالیت‌های قرآنی شده است

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، حجت‌الاسلام محمدعلی سعیدی صبح امروز در همایش مدیریت و فعالیت‌های قرآنی در سالن فدک اردبیل اظهار داشت: عمل‌کنندگان به قرآن برترین و با فضیلت‌ترین انسان‌های روی زمین هستند و در کلام بزرگان این افراد به مانند ستاره‌های درخشانی در روی زمین هستند که اهل آسمان به فضیلت آنها غبطه می‌خورند.

وی با بیان اینکه جامعه قرآنی و منتظر باید فراگیر و سراسر از نور قرآن و کلام الهی شود، افزود: در نظام فرهنگی کشورمان و آرمان انقلاب و همچنین قانون اساسی مبنا و مصداق عمل به کتاب قرآن است.

این مسئول ابراز داشت: آرزوی روزی را داریم که هر آنچه در کشورمان اتفاق می‌افتد از صافی و فیلتر قرآن عبور کند و تمام حرکات و سکنات افراد جامعه مطابق کلام و بیان قرآن و احکام نورانی اسلامی باشد.

جانشین رئیس مرکز توسعه و ترویج فعالیت‌های قرآنی در ادامه تصریح کرد: تمام ظرفیت‌های کشور باید به نفع قرآن مصادره شود.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، سعیدی خاطرنشان کرد: در چند سال اخیر به ویژه از سال 85 و روی کار آمدن دولت خدمتگزار انقلاب فرهنگی و قرآنی در کشور رخ داد و یک جهش واقعی را در توسعه و ترویج مبانی قرآن شاهد بودیم.

وی بیان داشت: در این سال‌ها در کنار حمایت از فعالیت‌های قرآنی تحولات چشمگیری نیز به وقوع پیوسته که شاخص‌ترین آن مصوبه مجلس و دولت در تخصیص نیم‌ درصد بودجه هزینه دستگاه‌های دولتی به فعالیت‌های قرآنی بود.

جانشین رئیس مرکز توسعه و ترویج فعالیت‌های قرآنی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی تصریح کرد: در کنار آن شاهد تصویب قانونی بودیم که بر اساس آن اعطای مدرک تحصیلی رسمی برای حفاظ قرآن انجام می‌شود به طوری که حافظان قرآن با کسب رتبه و سطح چهار می‌توانند معادل مدرک دکترا را اخذ کنند.

انتهای پیام/صا20/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول