اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرعامل مجمع اساتید، حافظان و قاریان قرآن در همدان تأکید کرد

لزوم نزدیک‌سازی معیارهای فعالان قرآنی استان با معیارهای کشوری

خبرگزاری فارس: مدیرعامل مجمع اساتید، حافظان و قاریان قرآن کریم در همدان بر لزوم نزدیک‌سازی معیارهای فعالان قرآنی استان با معیارهای کشوری مسابقات قرانی تأکید کرد.

لزوم نزدیک‌سازی معیارهای فعالان قرآنی استان با معیارهای کشوری

سعید درکلام امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در همدان در ارتباط با نحوه فعالیت مجمع اساتید، حافظان و قاریان قرآن استان همدان اظهار کرد: با توجه به اینکه در استان همدان تشکل خاصی بین صنف قرآنی شهر و استان وجود نداشت و هیچ ارتباطی بین جلسات قرآنی استان نبود، تشکیل این مجمع مورد توجه قرار گرفت.

 

وی با بیان اینکه گاهاً شاهد آن بودیم که بسیاری از برنامه‌های قرآنی در سطح استان اتفاق می‌افتد در حالی که غالب فعالان قرآنی از وجود آنها بی‌اطلاع هستند، عنوان کرد: در برخی از برنامه‌ها که قاری بین‌المللی به استان دعوت می‌شود نیز به دلیل عدم اطلاع‌رسانی یا کم بودن آن، استقبال خوبی صورت نمی‌گیرد که نمود جالب ندارد.

مدیرعامل مجمع اساتید، حافظان و قاریان قرآن کریم استان همدان ادامه داد: بر اساس مباحث فوق جمعی از فعالان قرآنی و اساتید جلسات دور هم جمع شدند به فکر این افتادند که یک مؤسسه مردم نهاد قرآنی تشکیل شود که بر اساس اخذ مجوز از استانداری در شب میلاد پیامبر(ص) در سال 90 رسماً در مکتب زینب اعلام موجودیت کرد.

وی عنوان کرد: در حال حاضر مجمع اساتید، قاریان و حافظان قرآن استان دارای اساسنامه مشخصی است که در راستای سامان‌بخشی به بحث جلسات قرآنی، انسجام و هماهنگی بین جلسات، ارتقای علمی اساتید، در نظر گرفتن تسهیلاتی برای فعالان قرآنی استان گام برمی‌دارد.

درکلام با اشاره به فعالیت اوقاف و امور خیریه استان در زمینه بسط فعالیت‌های قرآنی، عنوان کرد: در حال حاضر بر اساس نشست مشترکی با این دستگاه، هماهنگی‌های لازمه انجام شده تا در زمینه مباحث قرانی استان اولویت‌بندی شود.

وی تصریح کرد: تلاوت قرآن در مساجد و بقاع متبرکه، فعال کردن کرسی تلاوت به صورت ماهانه در استان و همچنین آموزش قبل از مسابقات قرانی برای فعالان قرآنی استان مورد توجه اوقاف و این مجمع قرار گرفته است.

مدیرعامل مجمع اساتید، حافظان و قاریان قرآن کریم استان همدان ابراز داشت: با همکاری با اوقاف و امور خیریه استان درصدد هستیم که معیارهای فعالان قرآنی استان را بر اساس آموزش‌های مستمر، به معیارهای کشوری نزدیک‌تر کنیم.

وی با بیان اینکه در حال حاضر مجمع اساتید، حافظان و قاریان قرآن کریم استان همدان جز شهر همدان شعبه دیگری ندارد، گفت: در حال رایزنی هستیم که امکانات و تجربیات حاصل این مجمع را در اختیار مشتاقان و فعالان قرآنی شهرستان‌های دیگر استان نیز قرار دهیم تا شعب دیگری نیز راه‌اندازی شود.

درکلام با بیان اینکه مجمع اساتید، حافظان و قاریان قرآن کریم استان همدان در حال حاضر 250 نفر عضو دارد، یادآور شد: این تعداد افراد صاحب رتبه‌های قرآنی و نیز مدرسان این کتاب عظیم‌الشأن در استان هستند.

وی در پایان سخنان خود، عنوان کرد: با توجه به اهمیت ترویج و بسط مباحث قرآنی در استان درصدد بهره‌گیری از توان خیران قرآنی استان نیز هستیم.

انتهای پیام/خ۱۰

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول