اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون استاندار کهگیلویه و بویراحمد:

بازسازی بافت‌های فرسوده با بخش‌نامه و اجبار مردم محقق نمی‌شود

خبرگزاری فارس: معاون عمرانی استاندار کهگیلویه و بویراحمد گفت: بازسازی بافت‌های فرسوده با بخش‌نامه و اجبار مردم محقق نمی‌شود بلکه باید با فرهنگ‌سازی این کار را انجام داد.

بازسازی بافت‌های فرسوده با بخش‌نامه و اجبار مردم محقق نمی‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از یاسوج، کورش امیدی‌پور صبح امروز در نشست توجیهی و آموزشی شهرداران کهگیلویه و بویراحمد در خصوص بازسازی بافت‌های فرسوده عنوان کرد: مسکن نیاز اصلی بشر بوده و این مهم باید به مسکنی پایدار تبدیل شود.

وی در این خصوص تصریح کرد: امروزه بیشتر حوادث و خطرات مسکن انسان را تهدید می‌کند و اگر مسکن همراه با بافت فرسوده باشد جان انسان را بیشتر تهدید خواهد کرد.

معاون استاندار کهگیلویه و بویراحمد افزود: حادثه غم‌بار زلزله بم تا مدت‌ها در ذهن مردم ایران خواهد ماند و همه نظاره‌گر بودیم که چند هزار انسان بر اثر بافت‌های فرسوده جان خود را از دست دادند.

وی درباره بهسازی شهری و پیشرفت‌های مسکن در شهرها عنوان کرد: تحولات خوبی در زمینه شهرسازی صورت گرفته و امیدواریم با مشارکت و همیاری دولت خدمت‌گزار این مهم به صورت کلی اجرا شود.

امیدی‌پور گفت: در عصر امروز زندگی در بافت‌های فرسوده زیبنده نبوده و با حمایت‌های ویژه دولت می‌توان این بافت‌های فرسوده را به بافت‌های مدرن تبدیل کرد.

وی در این زمینه ابراز داشت: اکثر بافت‌های فرسوده در هسته شهرها وجود دارد و بازسازی آن‌ها فرصت بسیار خوبی است که هسته شهرها را به یک بافت مدرن و زیبا تبدیل کنیم.

معاون عمرانی استاندار کهگیلویه و بویراحمد یادآور شد: در محل‌های با بافت فرسوده قطعا خدمات‌ عمومی از جمله فضای سبز، خدمات بهداشتی و درمانی و همچنین خدمات امدادی به راحتی امکان‌پذیر نخواهد بود.

وی از دستگاه‌های اجرایی مربوطه در امر بازسازی بافت‌های فرسوده خواست به جای بخش‌نامه و اجبار، مردم را به صورت مشارکتی به این امر تشویق کنند.

امیدی‌پور در این زمینه افزود: باید کمک‌های بلاعوض در این رابطه بیشتر شود تا همگان به راحتی بتوانند بافت‌های فرسوده را بازسازی کرده و شاهد بازسازی کامل این بافت‌ها در آینده نزدیک باشیم.

انتهای پیام/ی20/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول