اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

شهرستان جلفا جزو شهرستان‌های برخوردار

شهرستان جلفا امسال 20 درصد بیشتر بودجه می‌گیرد

خبرگزاری فارس: معاون برنامه‌ریزی استاندار آذربایجان‌شرقی از افزایش 20 درصدی اعتبار استانی شهرستان جلفا در سال‌جاری خبر داد.

شهرستان جلفا امسال 20 درصد بیشتر بودجه می‌گیرد

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز به نقل از روابط عمومی استانداری آذربایجان‌شرقی، فرخ مسجدی در جلسه مشترک شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان و کمیته برنامه‌ریزی شهرستان جلفا، گفت: اعتبار استانی این شهرستان در سال گذشته 48 میلیارد ریال بود که این رقم در سال‌جاری بیش از 56 میلیارد ریال پیش‌بینی شده است.

وی خاطرنشان کرد: این اعتبار برای اجرای 91 پروژه شامل 64 پروژه مستمر صرف خواهد شد که تعداد 6 پروژه آن جدید است.

مسجدی گفت: در سال‌جاری برای طرح‌های مسکن و عمران شهری، منابع آب و حمل و نقل به ترتیب 13، 11 و 8 میلیارد ریال هزینه خواهد شد.

معاون برنامه‌ریزی استاندار آذربایجان‌شرقی در ادامه از تحقق 85 درصدی مصوبات سفرهای استانی هیئت دولت در شهرستان جلفا خبر داد و گفت: 100 درصد مصوبات سفر اول، 89 درصد مصوبات سفر دوم و 66 درصد مصوبات سفر سوم هیئت دولت به استان که مربوط به شهرستان جلفا بود اجرایی شده است.

مسجدی با اشاره به آغاز دور جدید سفرهای شهرستانی استاندار و مدیران اجرایی استان اظهار کرد: نتیجه مثبت این سفرها آشنایی بیشتر شورای برنامه‌ریزی با مشکلات شهرستان‌ها و تصمیم‌گیری بر اساس واقعیت‌های موجود است.

در این جلسه مدیرکل بودجه استانداری نیز گزارشی از وضعیت شاخص‌های توسعه شهرستان جلفا ارائه کرد.

احد صریحی گفت: شهرستان جلفا از حیث شاخص‌های توسعه یافتگی جزو شهرستان‌های برخوردار آذربایجان شرقی محسوب می‌شود و موفق به کسب نمره‌هایی با مراتب بیشتر از متوسط‌های استانی شده است.

وی افزود: شهرستان جلفا 7 هزار و 500 هکتار اراضی زیرکشت، 230 هزار واحد دامی، 59 واحد صنعتی، 3 معدن فعال، 83 کیلومتر راه آسفالته روستایی، یک بیمارستان و دو درمانگاه با 45 پزشک، 23 خانه بهداشت و 7 مرکز بهداشتی درمانی دارد و 80 درصد جمعیت روستایی و 100 درصد جمعیت شهری آن تحت پوشش گاز قرار دارند.

در این جلسه پس از بحث و بررسی در مورد مسائل مطرح شده مقرر شد مدیریت اماکن تاریخی واقع در محدوده منطقه آزاد ارس بر اساس ابلاغ شورای هماهنگی مناطق آزاد کشور به این منطقه واگذار شود.

همچنین مدیریت و تامین نیازمندی‌های مدارس واقع در محدوده این منطقه نیز به سازمان منطقه آزاد ارس سپرده شد.

همچنین مقرر شد موضوع واگذاری زمین‌های کشاورزی روستای "شجاع" و "شاهمار" به افراد بومی جویای شغل منطقه بر اساس مصوبه کار گروه توسعه کشاورزی کشور اقدام شده و مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی ظرف مدت یک ماه گزارش اقدامات را ارائه کند. 

انتهای پیام/خ30/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول