اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل زندان‌های خراسان‌شمالی مطرح کرد

اجرای طرح مشاوره و روان درمانی برای 80 درصد مددجویان مرد

خبرگزاری فارس: مدیرکل زندان‌های خراسان‌شمالی گفت:‌ بیش از 80 درصد مددجویان مرد ندامتگاه‌های این استان زیر پوشش طرح علمی مشاوره و روان درمانی قرار دارند که اجرای این طرح توانسته توفیقات فراوانی را به همراه داشته باشد.

اجرای طرح مشاوره و روان درمانی برای 80 درصد مددجویان مرد

محمدعلی بلوکی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در بجنورد اظهار داشت:‌ هم اکنون حدود هزار و 500 نفر در زندان مرکز استان دوران حبس را سپری می‌کنند که این تعداد با ظرفیت زندان تناسبی ندارد.

وی در عین حال از احداث دو زندان بجنورد و اسفراین در سال جاری خبر داد و افزود: علاوه بر صدور مجوز ماده 215، اراضی لازم برای ساخت این ندامتگاه‌ها اختصاص یافته است.

بلوکی به اقدامات انجام شده در سنوات گذشته برای زندان مرکزی بجنورد گفت:‌ این زندان در گذشته به خاطر متناسب نبودن فضای موجود از وضعیت مطلوبی برخوردار نبود اما امروز با بهسازی زندان و ساخت اماکن مورد نیاز از وضعیت مطلوبی برخوردار است.

وی با اشاره به اقدامات انجام شده طی چند سال اخیر در این زندان اظهار داشت: ساخت سالن اداری و آموزشی، مرکز مشاوره و روان درمانی با زیر بنای 400 متر، ساخت سالن اجتماعات با ظرفیت 200 نفر، ساخت بهداری با تمام امکانات از جمله دندان‌‌پزشکی، رادیولوژی و کلینیک مثلثی و همچنین احداث سالن ویژه سلف سرویس مددجویان از جمله این اقدامات بوده است.

مدیرکل زندان‌های خراسان‌شمالی ساخت چهار سوئیت ملاقات خصوصی با زیربنای 450 متر مربع، ساخت بند نسوان با زیربنای 350 متر مربع و همچنین ساخت نمازخانه و سرویس بهداشتی در دو طبقه در هر اندرزگاه با مجموع 550 متر مربع از دیگر اقدامات در این راستا برشمرد.

وی اظهار داشت: همچنین سالن انتظار ویژه خانواده مددجویان، بازسازی و زیباسازی تمام اندرزگاه‌ها برای اجرای طرح مشاوره و روان درمانی، از جمله اقدامات انجام شده در زندان بجنورد است.

بلوکی زندان بجنورد را بزرگ‌ترین زندان استان عنوان کرد و گفت:‌ محکومان و متهمان پنج حوزه قضایی بجنورد، مانه و سملقان، گرمه و جاجرم و همچنین راز و جرگلان در این ندامتگاه نگهداری می‌شوند که بیش از 80 درصد مددجویان مرد زیر پوشش طرح علمی مشاوره و روان درمانی قرار داشته که اجرای این طرح توانسته توفیقات فراوانی را به همراه داشته باشد.

وی با اشاره به وضعیت زندان شیروان به عنوان دومین زندان استان از لحاظ وسعت و جمعیت کیفری گفت: متهمان و محکومان دو حوزه قضایی شیروان و فاروج در این ندامتگاه نگهداری می‌شوند.

مدیرکل زندان‌های خراسان‌شمالی با اشاره به اقدامات انجام شده در زندان شیروان طی سال‌های اخیر اظهار داشت: بر همین اساس این زندان به طور کامل تجهیز و بازسازی شده و هم اکنون از وضعیت فیزیکی مطلوب برخوردار بوده و طرح مشاوره و روان درمانی در آن برای مددجویان اجرا می‌شود.

وی راه‌اندازی کارگاه‌های آموزشی حرفه آموزی، ساخت سالن ملاقات با زیربنای 450 متر مربع، ساخت انبار مرکزی و آسایشگاه پوسته میانی با زیر بنای 450 متر مربع و ساخت کنترل زندان شیروان را از دیگر طرح‌های اجرا شده در این زندان عنوان کرد.

بلوکی به اقدامات انجام شده در زندان اسفراین اشاره کرد و گفت:‌ این زندان جزو کامل‌ترین زندان‌های استان بوده اگر چه برابر قانون انتقال زندان‌ها به خارج از محدوده شهر، اقدامات اولیه انتقال این زندان به خارج از محدوده شهر در حال انجام است.

وی افزود: در این زندان متهمان و محکومان قضایی دو حوزه اسفراین، بام و صفی آباد نگهداری می‌شوند و در واقع کوچک‌ترین زندان استان محسوب می‌شود که در داخل شهر اسفراین قرار دارد.

مدیرکل زندان‌های خراسان‌شمالی از کانون اصلاح و تربیت استان نیز به عنوان دیگر مراکز ندامتگاهی استان یاد کرد و اظهار داشت: این کانون پس از تاسیس استان خراسان‌شمالی راه‌اندازی شده که دارای 900 متر مربع عرصه بوده که به طور میانگین 15 مددجو در آن نگهداری می‌شوند.

به گفته وی، از زمان تاسیس این کانون امکانات رفاهی در آن فراهم و علاوه بر تأمین نیروی انسانی، تمام مددجویان این کانون زیرپوشش مراکز مشاوره و روان درمانی قرار دارند.

انتهای پیام/و10/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول