اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

قائم مقام وزیر نیرو در امور بین‌الملل عنوان کرد

خودکفایی 95 درصدی در صنعت آب و برق کشور

خبرگزاری فارس: قائم مقام وزیر نیرو در امور بین‌الملل گفت: با تلاش‌های دولت احمدی‌نژاد خودکفایی 95 درصدی صنعت آب و برق و صادرات آن در کشور حاصل شده است.

خودکفایی 95 درصدی در صنعت آب و برق کشور

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، اسماعیل محمودی ظهر امروز در حاشیه بازدید از جشنواره خدمت در نمایشگاه بین‌المللی با اشاره به ایجاد ساختار ارتقایی و ساماندهی کارشناسانه دفاتر صادرات و همکاری بین‌المللی در وزارت نیرو در سال‌های اخیر اذعان کرد: با توجه به تحریم‌ها در این مدت توانسته‌ایم در سدسازی و ساخت نیروگاه علاوه بر خودکفا شدن، صادرات تجهیزات و شبکه برق را به کشورهای عراق، ترکیه، آذربایجان، پاکستان و افغانستان آغاز کنیم.

قائم مقام وزیر نیرو در امور بین‌الملل تکمیل زیرساخت‌های داخلی صنایع آب و برق در سال‌های اخیر را برای توسعه صادرات چشمگیری دانست و افزود: مصوبات سفرهای استانی، اجرا، نظارت و کنترل آنها از دلایل اصلی دستیابی به این امر مهم است.

محمودی با اشاره به اینکه از سال 1357 تا 1384 تنها سالانه یک میلیارد دلار در خارج از کشور سرمایه‌گذاری شده، افزود: این رقم در 7 سال اخیر همزمان با فعالیت دو دولت نهم و دهم به 6 میلیارد دلار ارتقا پیدا کرده است.

وی از واردات برق در فصل‌های سرد سال از کشورهای ترکمنستان و ارمنستان خبر داد و گفت: در مقابل تنها در سال گذشته حدود 8 میلیارد وات ساعت صادرات برق به کشورهای همسایه داشته‌ایم.

 انتهای پیام/س20

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول