اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون توسعه کاربرد پرتوهای سازمان انرژی اتمی:

برق هسته‌ای به شبکه برق کشور متصل می‌شود

خبرگزاری فارس: معاون توسعه کاربرد پرتوهای سازمان انرژی اتمی گفت: برق هسته‌ای به‌زودی به شبکه برق کشور متصل می‌شود.

برق هسته‌ای به شبکه برق کشور متصل می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از زنجان، خلفی ظهر امروز در مراسم افتتاح بیست و دومین نمایشگاه تخصصی دستاوردهای هسته‌ای کشور اظهار کرد: در زمینه چرخه سوخت در حال حاضر نظام جمهوری اسلامی گام‌های نهایی را برداشته به نحوی که با ساخت مجتمع سوخت هسته‌ای راکتور تهران چرخه هسته‌ای کشور کامل شد.

وی با بیان اینکه از یک دهه گذشته فعالیت‌های هسته‌ای کشور آغاز شده است، تصریح کرد: 24 اسفند ماه سال گذشته نخستین مجتمع در راکتور تهران قرار گرفت.

معاون توسعه کاربرد پرتوهای سازمان انرژی اتمی با اشاره به موفقیت‌های کشور در زمینه دست‌یابی به برق هسته‌ای افزود: با وجود همه موانع سیاسی برای دست‌یابی ایران به این موفقیت، پروژه بوشهر به نتیجه رسیده و موفقیت‌های مطلوبی در این زمینه کسب شده است.

وی تولید برق با قدرت 900 تا 950 مگاوات را از برنامه‌های راکتور بوشهر عنوان کرد و گفت: در حال حاضر این موفقیت کسب شده و از آن استفاده می‌شود.

*برق هسته‌ای به شبکه برق کشور متصل می‌شود

خلفی با بیان اینکه برق هسته‌ای به زودی به صورت دایمی به شبکه برق کشور متصل می‌شود، خاطرنشان کرد: در حال حاضر نیروگاه بوشهر به عنوان دانشگاهی برای حوزه نیروگاهی محسوب می‌شود.

وی با اشاره به تربیت متخصصان در این نیروگاه ادامه داد: این نیروها در راستای اجرای برنامه‌ها و پروژه‌های مختلف در این نیروگاه تربیت می‌شوند.

معاون توسعه کاربرد پرتوهای سازمان انرژی اتمی کاربرد پرتوها در زندگی افراد را از تاکیدات مسئولان سازمان انرژی اتمی عنوان کرد و افزود: متخصصان باید حمایت‌های مردم را برای دست‌یابی پایدار به انرژی هسته‌ای جلب کنند.

وی با بیان اینکه مردم زمانی با فعالیت‌های هسته‌ای همگام می‌شوند که با کاربردهای مختلف آن در زندگی آشنا شوند، تصریح کرد: با ایجاد معاونت کاربرد پرتوها در سازمان انرژی اتمی این معاونت فعالیت‌های خود را در این زمینه انجام می‌دهد.

خلفی با اشاره به کاربرد رادیو داروها در تشخیص و  درمان بسیاری از بیماران سرطانی یادآور شد: توفیقات مطلوبی در این زمینه کسب شده است.

وی با بیان اینکه کاربرد پرتوها در صنعت، کشاورزی و پزشکی به خوبی به اثبات رسیده است، افزود: در راستای توسعه بخش کشاورزی چندین استان به عنوان مرجع انتخاب شده و شرایط لازم برای تولید محصولات کشاورزی با همکاری فعالان این بخش فراهم شده است.

معاون توسعه کاربرد پرتوهای سازمان انرژی اتمی از افزایش عمر نگهداری خرما در فضای معمولی تا هشت ماه خبر داد و افزود: دو نوع خرما بدون نیاز به سردخانه با پرتودهی به مدت هشت ماه نگهداری می‌شوند.

وی رسالت سازمان انرژی اتمی را به خدمت‌گیری این انرژی در زندگی مردم عنوان کرد و افزود: در راستای اطلاع‌رسانی به مردم سامانه پرتودهی در همه نقاط کشور راه‌اندازی می‌شود.

انتهای پیام/س10/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول