اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر باغ پرندگان ساوجبلاغ اعلام کرد

تجهیز نخستین کتابخانه تخصصی پرنده‌شناسی ساوجبلاغ

خبرگزاری فارس: مدیر باغ پرندگان چهارباغ ساوجبلاغ از راه‌اندازی و تجهیز نخستین کتابخانه تخصصی حوزه پرنده‌شناسی در منطقه چهارباغ از توابع این شهرستان خبر داد.

تجهیز نخستین کتابخانه تخصصی پرنده‌شناسی ساوجبلاغ

امیر راد امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در ساوجبلاغ اظهار داشت: یکی از بزرگ‌ترین مجموعه‌های نگه‌داری پرنده در کشور مربوط به باغ پرندگان چهارباغ ساوجبلاغ است.

وی تصریح کرد: راه‌اندازی این باغ دو هدف کلی را پی‌گیری می‌کند که نخست حفاظت از گونه‌های پرنده کم‌یاب و دیگری آموزش دانشجویان و محققان حوزه پرنده‌شناسی است.

* نگه‌داری بیش از 2 هزار و 500 گونه پرنده در ساوجبلاغ

این مسئول با تاکید بر اینکه باغ پرندگان چهارباغ به دنبال حفاظت از گونه‌های کم‌یاب پرندگان است، گفت: در حال حاضر حدود 2 هزار و 500 گونه از پرندگان دنیا در این باغ نگه‌داری می‌شوند.

راد ادامه داد: تعدادی از آنها جزو گونه‌های کم‌یاب و نادر محسوب می‌شوند که برای تکثیر این پرندگان و حفاظت از نسل آنها اقدامات خوبی از سوی مدیریت باغ انجام شده است.

وی با اشاره به لزوم تربیت محققان و دانشگاهیان در حوزه پرنده‌شناسی گفت: برای حفاظت از گونه‌های نادر پرنده لازم است که افراد متخصص در حوزه پرنده‌شناسی تربیت شوند.

مدیر باغ پرندگان چهارباغ افزود: در این حوزه نیز ما اقدام به راه‌اندازی نخستین کتابخانه تخصصی پرنده‌شناسی در حاشیه باغ فوق کرده‌ایم که خوش‌بختانه با تخصیص اعتبارات لازم کتب ارزشمندی را تهیه و در اختیار دانشجویان و علاقه‌مندان قرار داده‌ایم.

*‌ نگه‌داری 7 هزار جلد کتاب تخصصی پرنده‌شناسی در ساوجبلاغ

راد ادامه داد: در حال حاضر حدود 7 هزار جلد کتاب تخصصی در حوزه پرنده‌شناسی در این کتابخانه نگه‌داری شده و علاقه‌مندان و دانش‌پژوهان می‌توانند با مراجعه به کتابخانه فوق از اطلاعات آنها بهره‌مند شوند.

وی در پایان تاکید کرد: برای گسترش فعالیت‌های حوزه پرنده‌شناسی و دست‌یابی به اهداف کلی این مرکز، نیازمند حمایت دستگاه‌های دیگر از باغ پرندگان ساوجبلاغ و فعالیت‌های جنبی آن مانند کتابخانه تخصصی این باغ هستیم.

انتهای پیام/ح20/ط4000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول