اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

حجت‌الاسلام بنایی خبر داد

راه‌اندازی رشته مدیریت مسجد در مقطع کارشناسی ارشد

خبرگزاری فارس: نماینده مردم قم در مجلس با اشاره به اینکه ظرفیت عظیم مساجد نیازمند مدیریت و بهره‌وری است گفت: ارائه رشته کارشناسی ارشد مدیریت مسجد موجب ارتقای سطح کیفی مساجد خواهد شد.

راه‌اندازی رشته مدیریت مسجد در مقطع کارشناسی ارشد

به گزارش خبرگزاری فارس از قم به نقل از روابط عمومی دفتر نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی، حجت‌الاسلام والمسلمین علی بنایی در مراسم تقدیر از اساتید مؤسسه آموزش عالی طلوع مهر در ارتباط با تأسیس این دانشگاه گفت: بحث مدیریت یکی از نیازهای واجب و ضروری هر جامعه‌ای محسوب می‌شود و در کشور منابع ارزشمند فراوانی وجود دارد اما چون مدیریت نمی‌شود قابل بهره‌وری نیست.

وی افزود: اگر مدیریت صحیحی بر کشور حاکم شود از هدررفت نیروها و منابع ملی جلوگیری به عمل خواهد آمد.

نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: متأسفانه مدیریت چه در سطح خرد و چه در سطح کلان مورد غفلت قرار گرفته است، بدین منظور و با هدف ارتقای دانش مدیریت مؤسسه آموزش عالی طلوع مهر سال گذشته در قم تأسیس شد.

عضو فراکسیون اصولگرایان مجلس اظهار کرد: به تعبیر مقام معظم رهبری، قم شهری بین‌المللی است و در روایات هم در مورد قم آمده است «و منها یفیض العلم الی سائر البلدان» یعنی علم از قم به سایر شهرها انتشار پیدا می‌کند و با سایر کشورها ارتباط گسترده‌ای خواهد داشت.

وی افزود: انتشار علم در این حدیث به صورت مطلق است، یعنی شامل تمام علوم نافع برای بشریت و مفید برای حیات و هدایت مردم می‌شود.

عضو هیئت مؤسس مؤسسه آموزش عالی طلوع مهر ورود طلاب دینی به مؤسسه آموزش عالی طلوع مهر را از جمله برنامه‌های این مؤسسه برشمرد و ابراز امیدواری کرد تا علاوه بر جذب دانشجو از طریق کنکور سراسری، زمینه ورود طلاب دینی نیز در این مؤسسه فراهم شود.

وی گفت: با تلاش‌های صورت گرفته این مؤسسه ویژه برادران تأسیس شد تا از بروز بسیاری از مشکلات جلوگیری به عمل آید.

نماینده قم در خانه ملت با اشاره به اینکه در ارائه رشته‌های درسی مؤسسه آموزش عالی طلوع مهر سعی بر نیازسنجی در استان بوده است اظهار کرد: چشم‌انداز مؤسسه اجتناب از موازی‌کاری، ارائه رشته‌های مورد نیاز جامعه و تأمین خواسته‌های جوانان قمی است.

وی اهمیت فرهنگ‌سازی در مساجد را مورد توجه قرار داد و افزود: مؤسسه آموزش عالی طلوع مهر قصد دارد با ارائه رشته کارشناسی ارشد مدیریت مسجد پاسخگوی بخشی از نیاز مساجد باشد.

بنایی گفت: با ارائه این رشته ائمه جماعات با کسب مدرک عالی دانشگاهی دید وسیعی نسبت به مدیریت مساجد کسب خواهند کرد و به تبع آن سطح کیفی مساجد نیز ارتقا خواهد یافت و مدیریت بهره‌وری بیشتر از ظرفیت عظیم مساجد در کشور ما الگوسازی خواهد شد.

انتهای پیام/و30/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول