اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل میراث فرهنگی فارس خبر داد

برگزاری جشنواره گل و گلاب در داراب

خبرگزاری فارس: مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری فارس از برگزاری جشنواره گل و گلاب داراب در 28 و 29 اردیبهشت ماه جاری خبر داد.

برگزاری جشنواره گل و گلاب در داراب

به گزارش خبرگزاری فارس از شیراز، فریدون فعالی بعد از ظهر امروز در گفت‌وگو با خبرنگاران اظهار داشت: هفته بزرگداشت میراث فرهنگی و روز جهانی موزه، از فردا 25 اردیبهشت ماه آغاز می‌شود.

وی در ادامه ضمن تبریک این هفته به تمام میراث‌داران، فعالان و مردم ایران اسلامی به تشریح برنامه‌های بزرگداشت این ایام پرداخت.

فعالی گفت: از طرف اداره کل میراث فرهنگی فارس برنامه‌هایی متناسب با هر یک از روزهای نامگذاری شده این ایام، در نظر گرفته شده که تلاش داریم به بهترین نحو ممکن اجرا شود.

این مسئول اضافه کرد: یکی از مهم‌ترین برنامه‌های این ایام، شرکت در نمایشگاه بزرگداشت هفته میراث فرهنگی در مجموعه کاخ سعدآباد تهران است و در این نمایشگاه کارگاه‌های تخصصی گره‌بندی، آجرتراشی و کاشی‌کاری و همچنین مطالعات مرمت‌های انجام شده نیز به نمایش در‌ می‌آید.

وی ادامه داد: افتتاح فاز دوم موزه گرمابه در حمام تاریخی وکیل نیز یکی از پروژه‌هایی است که هم‌زمان با ایام هفته میراث فرهنگی و روز جهانی موزه به اجرا در می‌آید.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری فارس کلنگ‌زنی فاز دوم ساماندهی مجموعه فرهنگی سعدی و آغاز عملیات ساماندهی موزه پارس را از دیگر پروژه‌های مهم قابل افتتاح در هفته میراث فرهنگی برشمرد و گفت: امسال سال کار و تلاش در میراث فرهنگی است و باید تمام همت و پشتکار کارکنان این سازمان صرف به نتیجه رساندن پروژه‌های عمرانی شود.

وی حضور مدیران و کارکنان میراث فرهنگی این استان در نماز پرخیر و برکت جمعه و همچنین گلباران قبور شهدای گرانقدر انقلاب اسلامی را از دیگر برنامه‌های فرهنگی این اداره در ایام هفته بزرگداشت میراث فرهنگی نام برد و تصریح کرد: کارکنان میراث فرهنگی وظیفه خطیر پاسداشت از دین و مذهب را به عنوان مقوله‌های مهم فرهنگی بر عهده دارند که همواره در این راستا گام بر می‌دارند.

فعالی با توجه به نامگذاری یکی از ایام این هفته به‌نام میراث معنوی عامل پیوند اقوام و ملل گفت: با توجه به این نامگذاری برنامه نکوداشت استاد ذوالفنون در حافظیه با همکاری حوزه هنری فارس و نیز مراسم شبیه‌خوانی به عنوان میراث معنوی ثبت شده جهانی و نقالی در اماکن تاریخی برگزار می‌شود.

این مسئول رونمایی از نرم‌افزار جامع گردشگری استان فارس، رونمایی از سایت صدور مجوز بازدید کنندگان و رونمایی از اتوماسیون اداری شهرستان‌ها، برپایی نمایشگاه عکس ایل عشایر در ارگ کریم خانی، برپایی نمایشگاه در مجموعه فرهنگی حافظیه با همکاری انجمن دوستداران حافظ را از جمله برنامه‌های در نظر گرفته شده در این هفته برشمرد.

وی در ادامه گفت: اجرای دوره آموزشی موزه برای عموم و به ویژه راهنمایان، برگزاری تور مجازی باستان‌شناس و مرمت در موزه آرشیو آواها و نواها، اجرای نمایش نامه افعی طلائی در مجموعه فرهنگی سعدی با همکاری حوزه هنری فارس از امشب تا 26  اردیبهشت ماه جاری و تشکیل ستاد بحران اداره کل از اهم برنامه‌های این اداره کل در هفته بزرگداشت میراث فرهنگی است.

این مقام مسئول برگزاری جشنواره گل و گلاب داراب در 28 و 29 اردیبهشت ماه جاری و برگزاری مراسم بزرگداشت خادمان عرصه میراث فرهنگی و تجلیل از معماران و مرمت‌گران حوزه میراث فرهنگی را از برنامه‌های پایانی این هفته اعلام کرد.

انتهای پیام/و10/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول