اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

به زودی توسط کارشناسان تبریزی

مجموعه کامل قوانین و مقررات میراث فرهنگی ،صنایع دستی و گردشگری منتشر می‌شود

خبرگزاری فارس: رئیس روابط عمومی میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان‌شرقی گفت: به زودی مجموعه قوانین و مقررات میراث فرهنگی و گردشگری کشور توسط جمعی از مولفان و کارشناسان آذربایجان‌شرقی تالیف و آماده‌سازی شده منتشر می‌شود.

مجموعه کامل قوانین و مقررات میراث فرهنگی ،صنایع دستی و گردشگری منتشر می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز، مجید ناصردوست صبح امروز در حاشیه تقدیر از هنرمندان برتر سفالگر آذربایجان‌شرقی اظهار کرد: تراب محمدی، نقی زهی و حسن رضازاده تالیف، تدوین و آماده‌سازی این مجموعه قوانین را به عهده دارند.

وی افزود: این کتاب در دو جلد و با بیش از 2 هزار صفحه از سوی نشر پارلا منتشر شده و به زودی وارد بازار چاپ و نشر کشور می‌شود.

ناصردوست ادامه داد: در این کتاب، همه قوانین مرتبط با حوزه‌های میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کشورمان از سال 1344 تا سال 1390 ذکر شده است.

وی ادامه داد: برای تسهیل در دسترسی به مفاهیم و مطالب این کتاب فهرست‌بندی این کتاب در دو شیوه علمی و متفاوت شامل تاریخ وضع قوانین و همچنین الفبایی تنظیم و برای دسترسی آسان محققان و پژوهشگران در ابتدای آن قرار گرفته است.

ناصردوست گفت: میراث فرهنگی و آثار تاریخی و ثبتی و همچنین صنایع دستی و گردشگری حوزه‌های حساسی در زمینه قوانین، مقررات و جرائم و مجازات به شمار می‌روند که با توجه به گستردگی این بخش‌ها، لزوم تدوین کتابی منسجم در خصوص این قوانین جدی به نظر می‌رسید.

وی خاطرنشان کرد: برای نخستین بار در کشور، این قوانین و مقررات به صورت جامع و کامل از سوی محققان و نویسندگان آذربایجان‌شرقی در قالب یک مجموعه کتاب منتشر می‌شود.

گزارش فارس حاکی است، صبح امروز هنرمندان برتر آذربایجان‌شرقی در رشته سفال از سوی سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری قدردانی و تجلیل شدند.

تقدیر از تعدادی از موفق‌ترین و برجسته‌ترین هنرمندان سفالگر استان در پایان مراسم افتتاح نمایشگاه سفال آثار پذیرفته شده هنرمندان سفالگر آذربایجان‌شرقی در دهمین دو سالانه سفال معاصر ایران در تبریز صورت گرفت.

در این مراسم از محمد نوریان و مجید ضیایی و معصومه رضازاده به‌عنوان هنرمندانی که موفق به کسب رتبه و مقام در دهمین دو سالانه سفال معاصر ایران شدند، قدردانی به عمل آمد.

همچنین از هنرمندانی که آثارشان به این دو سالانه راه یافته بود، همچون منیژه ژاله‌پور، نسترن خسروی، نگین خدادادی، روشنک محمدعلی، سمیه آقابیگلو و اکرم لطف‌اللهی تقدیر شد.

سمیرا هاشمی، سما عبدالعلی‌زاده، لیلا تقی‌پور و آقایان جعفر رضازاده و سید علی جعفری دیگر هنرمندانی بودند که به عنوان صاحبان آثار راه یافته به دهمین دو سالانه سفال معاصر ایران، لوح یادبود و قدردانی را از سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان‌شرقی دریافت کردند.

انتهای پیام/ح20/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول