اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

با حضور مسئولان صورت گرفت

تجلیل از عاملان و مبلغان برتر زکات خراسان‌جنوبی

خبرگزاری فارس: پنج نفر از زکات‌دهندگان برتر، عاملان زکات و مبلغان برتر زکات در خراسان‌جنوبی با حضور دبیر ستاد زکات کشور و جمعی از مسئولان استانی تجلیل شدند.

تجلیل از عاملان و مبلغان برتر زکات خراسان‌جنوبی

به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند، محمد اکبری ظهر امروز در همایش زکات با محوریت مساجد اظهار داشت: کارهای مقدماتی اجرای طرح امداد محله از دو سال پیش در استان انجام شده است که اجرای این طرح سبب اتصال بدنه جامعه به کمیته امداد می‌شود.

وی به اهداف برگزاری این طرح اشاره کرد و گفت: نیازسنجی خانوارهای نیازمند و کمک به محرومان از جمله اهداف اساسی اجرای این طرح است علاوه بر این ما قصد داریم که از تمامی ظرفیت‌های مردمی در سرفصل‌های مختلف امداد استفاده کنیم.

*مسجدمحوری یکی از خواسته‌های رهبری است

دبیر ستاد احیای زکات خراسان‌جنوبی با بیان اینکه مسجدمحوری جزو منویات مقام معظم رهبری است، افزود: قرار است همایش استانی زکات نیز در خراسان‌جنوبی برگزار شود.

اکبری گفت: خراسان‌جنوبی علی‌رغم اینکه دارای شاخص‌های مختلف محرومیت است، اما با این حال شاهد مشارکت بالای مردم این استان در سرفصل‌های مختلف هستیم و این مسئله در کشور زبانزد است همچنین در بحث زکات نیز علی‌رغم خشکسالی‌های چند ساله اخیر مشارکت مردم استان بسیار بالا و قابل تقدیر است.

*25 درصد منابع کمیته امداد از محل مشارکت‌های مردمی است

وی تصریح کرد: 25 درصد منابع کمیته امداد از منابع مردمی تامین می‌شود این در حالی است که میانگین کشوری این رقم 27 درصد است.

دبیر ستاد احیای زکات خراسان‌جنوبی با بیان اینکه در همه برنامه‌های امداد خراسان‌جنوبی جزو استان‌های پیشرو است، گفت: در شش ماهه دوم سال گذشته استان ما رتبه سوم کشوری در بخش جذب مشارکت‌های مردمی را کسب کرده است.

اکبری ادامه داد: همچنین ما برنامه‌ای برای جذب مشارکت‌های مردمی هم‌استانی‌هایی که در خارج یا داخل کشور ساکن هستند نیز در دستور کار داریم.

انتهای پیام/ح20/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول