اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استادیار دانشگاه مازندران در همایش بین‌المللی رسالت جهانی

دعوت جهان اسلام سنخیتی با اجبار ندارد / چهره دین و اسلام را باید شایسته ‌نشان داد‌

خبرگزاری فارس: استادیار دانشگاه مازندران گفت:‌ ماهیت دعوت در جهان اسلام با اجبار هیچ سنخیتی ندارد.

دعوت جهان اسلام سنخیتی با اجبار ندارد / چهره دین و اسلام را باید شایسته ‌نشان داد‌

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، محسن نورایی عصر امروز در همایش بین‌المللی رسالت جهانی در اردبیل اظهار داشت: فعالیت و بیان مسایل و مشکلات کشورهای اسلامی منطقه هرگز از سر مداخله‌گری نیست بلکه در ادبیات ما نه زور و تهدید و نه ابزار فشار وجود دارد بلکه ما می‌خواهیم امت اسلامی با همسویی و هم هدف شدن به وحدت واقعی و حرکت جمعی برسند.

وی با یادآوری این‌که اسلام دین آزادیخواهی و انتخاب به اختیار و در کمال آزادی است، تصریح کرد: اگر امروز سخن از اصلاح و هدایت‌گری امت‌های اسلامی و حرکت آنها به سمت تعالی و ارزشمداری است نه از باب ضعف، زور و تهدید بلکه از باب فریضه امر به معروف و نهی از منکر و بیان حقیقی مطالب است تا مبادا کشورهای اسلامی در زنجیر و بند دشمنان و خودخواهان زمان قرار بگیرند.

نورایی در ادامه سخنان خود خاطر نشان کرد: دعوت اسلام موافق فطرت و عقلانیت بشر است به همین خاطر در این دعوت نه خبری از زور و اجبار است و نه فشاری که بتوان حقیقت را کتمان کرد.

این مسئول در ادامه سخنان خود اضافه کرد: در ارشاد و راهنمایی هیچ یک از اصول حاکمیت حق نقض نمی‌شود بلکه روز به روز بر اعتبار و ارزش هدایت‌گری و حرکت براساس فطرت افزوده می‌شود.

وی ادامه داد: اصل عدم مداخله غیرمطلق و تخصیص‌پذیر است به طوری که امر مطلقی را در این زمینه نمی‌توان دخیل و وابسته به امر حقیقی کرد.

به گزارش فارس، استادیار دانشگاه مازندران مبنای اسلام را مبنای فقهی و آرمانخواهی در تعالی بشر توصیف کرد و بیان داشت: با توجه به این‌که نظام استبدادی و استکباری فشارهای مختلفی را به جهان اسلام وارد می‌کنند و در صدد دگرگون نشان دادن حقیقت هستند یک اصل را نباید فراموش کرد و آن این‌که چهره دین و اسلام را باید شایسته و مناسب نشان داد.

انتهای پیام/ش20

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول