اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون دفتر نماینده ولی‌فقیه در کردستان:

در هیچ کشوری همانند ایران در حوزه مطبوعات آزادی بیان وجود ندارد

خبرگزاری فارس: معاون فرهنگی دفتر نماینده ولی‌فقیه در استان کردستان گفت: آزادی بیان در حوزه مطبوعات ایران مشهود است و در هیچ کشوری به اندازه ایران به این مهم توجه نمی‌شود.

در هیچ کشوری همانند ایران در حوزه مطبوعات آزادی بیان وجود ندارد

به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج حجت‌الاسلام مهدی فرضی یکشنبه شب در نشست صمیمانه خبرنگاران و روزنامه‌نگاران و روابط عمومی‌های ادارات استان با نماینده ولی‌فقیه در کردستان اظهار کرد: حوزه رسانه در منطقه غرب کشور از استعدادها و ظرفیت‌های بالایی برخوردار است و این می‌تواند یک فرصت خوب برای نمایش دادن قدرت رسانه‌ای در مقابله با تهاجمات فرهنگی دشمنان باشد.

وی افزود: رسانه‌های غرب کشور اعم از شنیداری، دیداری و نوشتاری در جشنواره‌های ملی و بین‌المللی از توان رقابت بالایی با رسانه‌های سراسری و حتی بین‌المللی برخوردارند.

معاون فرهنگی نماینده ولی‌فقیه در کردستان بیان کرد: اکنون پیشرفت رسانه‌های مجازی در استان کردستان قابل توجه است که باید سعی شود رسانه‌های مکتوب نیز به این سمت حرکت کنند.

وی تاثیرگذاری رسانه‌ها در تثبیت و تعمیق فرهنگ در کشورهای غربی را یادآور شد و خواستار سوق دادن رسانه‌های کشورمان به این سمت شد.

حجت‌الاسلام فرضی با تاکید بر اینکه باید مطبوعات به جای وابستگی به دولت‌ها اقتدار خود را حفظ کنند، تصریح کرد: هیچ‌گاه افرادی که رسالت و وظیفه مهم آگاهی‌بخشی، سالم‌سازی جامعه و اطلاع‌رسانی را بر عهده داشته‌اند وابسته به مجموعه خاصی نبوده بلکه همیشه مستقل عمل کرده‌اند.

معاون فرهنگی نماینده ولی‌فقیه در کردستان بهره‌مندی از ظرفیت‌های رسانه‌های غرب کشور را نامناسب توصیف کرد و گفت: این کمبود و کاستی‌ها به خود رسانه‌ها برمی‌گردد و باید در این راستا برای نشان دادن قدرت رسانه‌ای خبرنگاران به عنوان بازوی توانمند وارد عرصه شوند.

* آزادی بیان در رسانه‌های ایران کاملا مشهود است

حجت‌الاسلام فرضی اضافه کرد: هیچ کشوری به اندازه کشورمان در حوزه رسانه آزادی بیان ندارد و حتی کشورهای غربی و اروپایی در بیان عقاید و افکار مردم در رسانه‌هایشان حدود خط قرمز تعیین شده اما در کشورمان هیچ حدود خط قرمزی وجود ندارد.

وی خطاب به نمایندگان مطبوعات و خبرگزاری‌های غرب کشور تاکید کرد که نگاه رسانه نباید محدود به شهرستان، استان و منطقه باشد بلکه باید نگاه رسانه فراملی و بین‌المللی باشد چرا که امروز حرف از بیداری ملت‌هاست و مانور روی این مسئله از رسالت‌های مهم خبرنگاران و اصحاب رسانه است.

معاون فرهنگی دفتر نماینده ولی فقیه در کردستان بیان کرد: اگر رسانه‌ای در حوزه اطلاع‌رسانی وظایف و رسالت خود را محدود کند آن رسانه سوخته و از بین رفته است و رسانه‌ای می‌تواند موفق باشد که زبان بلند ملت‌ها و ایده‌ها و افکار مردم باشد و از اعماق دل مردم سخن بگوید و علاوه بر جذب مخاطب بتواند جایگاه خود را حفظ و ارتقا دهد.

حجت‌الاسلام فرضی در پایان با تاکید بر اینکه باید قدر ظرفیت‌های رسانه‌های منطقه‌ای را داشت، تصریح کرد: وظیفه خطیر و مهم خبرنگاران ودیعه‌ای است که باید آن را ارج نهیم.

انتهای پیام/غ10/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول