اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرماندار پارس‌آباد:

پایاب سد خداآفرین دشت مغان را به توانمندی اقتصادی می‌رساند

خبرگزاری فارس: فرماندار پارس‌آباد گفت: تکمیل پروژه پایاب سد خداآفرین دشت مغان را به یک ظرفیت بی‌نظیر اقتصادی و خود اتکایی سوق می‌دهد.

پایاب سد خداآفرین دشت مغان را به توانمندی اقتصادی می‌رساند

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، ولی کریمی پیش از ظهر امروز در جلسه بررسی مشکلات فنی و حرفه‌ای شهرستان پارس‌آباد که با حضور مدیرکل فنی و حرفه‌ای استان اردبیل برگزار شد، اظهار داشت: این خطه با توجه به توانمندی منحصر به فرد در حوزه کشاورزی به ویژه تولیدات آبی، مسیری هموار در تحول و رسیدن به قابلیت اقتصادی بی‌نظیر را دارد.

وی ضرورت حرکت رو به رشد در این حوزه را نیازمند علم و مهارت و دستیابی به فنون روزآمد در بخش کشاورزی اعلام کرد و افزود: مراکز فنی و حرفه‌ای ما باید این ظرفیت را به وجود آورند که انتظار می‌رود با افتتاح مرکز فنی و حرفه‌ای تخصصی کشاورزی پارس‌آباد بستر این کار مهیا شود.

کریمی ادامه داد: در حوزه‌های مختلف دام و آبزیان، زراعت و باغبانی و ماشین‌آلات‌کشاورزی متقاضیان زیادی برای کسب مهارت و حرفه‌آموزی در این شهرستان وجود دارد.

وی با اشاره به آمار بالای فارغ‌التحصیلان رشته‌های کشاورزی منطقه ابراز داشت: امکانات و رشته‌های موجود مراکز فنی و حرفه‌ای جوابگوی آموزش نیروهای فارغ‌التحصیل رشته‌های کشاورزی نیست.

این مسئول با انتقاد از روند کند و نامطلوب اجرای پروژه سد خداآفرین ابراز داشت: این طرح ملی عظیم که از مصوبات سفرهای استانی هیئت دولت است، با وجود گذشت حدود پنج سال از شروع عملیات اجرایی آن، از پیشرفت فیزیکی مناسبی برخوردار نیست.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان اردبیل نیز در این جلسه اظهار داشت: آموزش‌های فنی و حرفه‌ای و تربیت نیروی انسانی ماهر، نقش زیادی در ارتقای بهره‌وری و اشتغال پایدار دارد.

کلام‌الله صفری با اعلام اینکه مرکز آموزش تخصصی کشاورزی پارس‌آباد از بزرگ‌ترین طرح‌های در دست اجرای سازمان فنی و حرفه‌ای در شمال غرب کشور است، افزود: در صورت رفع مشکل سند مالکیت زمین و تکمیل و بهره‌برداری آن روند گسترش و رونق همه جانبه این شهرستان شتاب می‌گیرد.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، در مرکز آموزش فنی و حرفه‌ای تخصصی کشاورزی پارس‌آباد که در 30 هکتار در حال اجرا است، کارگاه‌های آموزشی مختلفی از جمله پرورش قارچ، آبزیان، کشتزارهای گلخانه‌ای و گیاهان دارویی، پرورش مرغ، شترمرغ، گاوداری صنعتی، ماشین‌آلات کشاورزی و فضاهای اداری و آموزشی ایجاد خواهد شد.

انتهای پیام/صا30/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول