اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

قائم مقام مدیرعامل آب منطقه‌ای آذربایجان‌شرقی:

13 هزار چاه غیرمجاز آب در آذربایجان‌شرقی وجود دارد

خبرگزاری فارس: قائم مقام مدیرعامل آب منطقه‌ای آذربایجان‌شرقی گفت: تاکنون از 13هزار و 500 حلقه چاه غیرمجاز تنها 2 هزار و 245 حلقه در سامانه ثبت‌نام کرده‌اند. ‌

13 هزار چاه غیرمجاز آب در آذربایجان‌شرقی وجود دارد

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز، غلامرضا هاشمی ظهر امروز در جلسه ستاد اجرایی کارگروه توسعه بخش کشاورزی آذربایجان‌شرقی با اشاره به اینکه موضوع آب و استفاده بهینه از آن مهم‌ترین عامل توسعه کشاورزی است اظهار کرد: هدف اساسی از اجرای این طرح افزایش بهره‌وری، صرفه‌جویی و افزایش اشتغال است.

وی با تاکید بر مصوبه دولت در خصوص صرفه‌جویی 10 درصدی در مصرف آب کشاورزی و اختصاص آن به زمین‌های کشاورزی گفت: باید پساب‌های صنعتی برای استفاده در بخش کشاورزی تصفیه شود.

هاشمی از اختصاص 32 میلیون مترمکعب از خروجی تصفیه‌خانه‌های استان به توسعه بخش کشاورزی خبر داد و گفت: امیدوارم انجام این کار بتواند در توسعه کشاورزی استان قدم‌های موثری بردارد.

هاشمی با بیان اینکه تاکنون در شهرستان کلیبر 80 هزار هکتار زمین مناسب برای کشاورزی شناسایی شده است، افزود: تمام اراضی مستعد استان برای توسعه کشت در پایاب رودخانه‌ها در یک ماه آینده شناسایی و به ستاد اجرایی کارگروه توسعه کشاورزی ارائه خواهد شد.

قائم مقام مدیرعامل آب منطقه‌ای استان با بیان اینکه تاکنون از 13هزار و  500 حلقه چاه غیرمجاز تنها 2 هزار و 245 حلقه در سامانه ثبت‌نام کرده‌اند، افزود: با صاحبان چاه‌های غیرمجازی که تاکنون ثبت‌نام نکرده‌اند بعد از اتمام مهلت مشخص شده برخورد قانونی خواهد شد.

وی با بیان اینکه 160 میلیارد ریال برای نصب کنتور حجمی در چاه‌های استان  اعتبار مورد نیاز است، افزود:  تاکنون 155 مورد توسط این شرکت و 63 مورد نصب کنتورهای حجمی نیز با هزینه خود بهره‌برداران نصب شده و برنامه‌ریزی‌های لازم برای نصب کنتور حجمی در 6 هزار و 450 حلقه چاه نیز ‌انجام پذیرفته است.

هاشمی با بیان اینکه 80 درصد کنتورهای حجمی قابل نصب در شهرستان‌های بناب، مراغه و ملکان بوده و 20 درصد چاه‌های غیرمجاز نیز در 17شهرستان دیگر استان قرار دارند، افزود: در استان بالای 9 هزار حلقه چاه عمیق بالای 5 لیتر بر ثانیه آب‌دهی دارند که با نصب کنتور حجمی صرفه‌جویی قابل توجهی در مصرف آب کشاورزی خواهیم داشت.

محمد محمدی معاون بهره‌برداری سازمان آب منطقه‌ای آذربایجان‌شرقی نیز در این جلسه با بیان اینکه ورود فرمانداران در شهرستان‌ها برای تعیین تکلیف چاه‌های غیرمجاز ضروری است، گفت: صاحبان چاه‌های غیرمجاز در صورت مراجعه در مهلت قانونی تعیین شده، چاهشان پلمب شده و از طرق قانونی با آنان برخورد خواهد شد.

وی با بیان اینکه هزینه هر دستگاه کنتور حجمی 30 میلیون ریال است، ادامه داد: هم‌اکنون یک هزار و 500 کنتور هوشمند در سازمان آب منطقه‌ای موجود بوده که به زودی کار نصب آنان انجام می‌پذیرد.

انتهای پیام/ح20/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول