اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

با حضور پژوهشگران کشور و اساتید دانشگاه‌ها

همایش ملی اعتیاد در کاشان برگزار شد

خبرگزاری فارس: همایش ملی اعتیاد با حضور کارشناسان، پژوهشگران و اساتید دانشگاه‌ها در دانشگاه کاشان برگزار شد.‌

همایش ملی اعتیاد در کاشان برگزار شد

به گزارش خبرگزاری فارس از کاشان، دبیر همایش ملی اعتیاد صبح امروز در این همایش شناخت علمی پدیده اعتیاد از جنبه‌های مختلف سیاسی، اجتماعی و فرهنگی را از اهداف برگزاری همایش ملی اعتیاد ذکر کرد و اظهار داشت: بررسی ابعاد اجتماعی، فرهنگی، روانی و حقوقی و قانونی اعتیاد به همراه تحلیل مباحثی نظیر خانواده و اعتیاد و مددکاری و پیشگیری از اعتیاد از جمله محورهای این همایش به شمار می‌رود.

محسن نیازی خاطرنشان کرد: در این راستا سه نشست تخصصی با موضوعات ابعاد حقوقی و قانونی اعتیاد، تجارب معتادان به مواد مخدر و ابعاد روانی، اجتماعی و تربیتی اعتیاد تشکیل شد.

وی سپس به تشریح موضوعات نشست‌های این همایش پرداخت و تصریح کرد: در این همایش سعی شده ابعاد حقوقی، اجتماعی، روانی و تربیتی اعتیاد توسط صاحب‌نظران و اساتید دانشگاه مورد بررسی قرار گیرد.

دبیر همایش ملی اعتیاد اضافه کرد: استفاده از تجربه زندگی معتادان به منظور بازگو کردن و شناخت انگیزه‌های گرایش به پدیده شوم اعتیاد و همچنین آشنایی با پیامدهای شخصیتی، خانوادگی و اجتماعی اعتیاد و نیز بررسی شیوه‌های ترک آن توسط چند تن از افرادی که موفق به ترک اعتیاد شده‌اند از اقدامات مهم در نظر گرفته شده در این همایش محسوب می‌شود.

وی با تأکید بر پیچیدگی امر اعتیاد بیان داشت: همچنین در این همایش از نظرات نیروهای انتظامی که سرشار از تجربه مبارزه با مواد مخدر بوده به همراه متخصصان و اساتید دانشگاه به عنوان پژوهشگران عرصه مسائل اجتماعی استفاده می‌شود.

نیازی متذکر شد: ابعاد اجتماعی اعتیاد در ایران، ارزیابی روند توسعه اعتیاد و سیاست‌های بازدارنده آن در ایران، آسیب‌شناسی و راهکارهای پیشگیری از اعتیاد، امنیت و اعتیاد، اعتیاد و احساس حقارت، ابعاد جرم‌شناسی اعتیاد و اعتیاد و مواد مخدر صنعتی از جمله موضوعات سخنرانی‌های همایش ملی اعتیاد است.

همایش ملی اعتیاد به همت دانشگاه کاشان و انجمن ایرانی مطالعات فرهنگی و ارتباطات صبح امروز در کاشان آغاز به کار کرد.

انتهای پیام/ع10/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول