اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان زنجان خبر داد

وجود 5 شهرک صنعتی مصوب در شهرستان ابهر

خبرگزاری فارس: صدری شهرک‌های صنعتی مصوب شهرستان ابهر را شهرک‌های صنعتی شریف، شماره یک، افق، صائین قلعه، سلطانیه برشمرد و افزود: برخی از این شهرک‌ها در حال واگذاری هستند.

وجود 5 شهرک صنعتی مصوب در شهرستان ابهر

حمید صدری امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در زنجان اظهار کرد: در حال حاضر 236 طرح در شهرستان ابهر دارای پیشرفت فیزیکی بین صفر تا 20 درصد است.

وی با بیان اینکه در شهرستان ابهر 23 طرح دارای بیش از 60 درصد پیشرفت فیزیکی است، افزود: این طرح‌ها در زمان‌های تعیین شده به بهره‌برداری می‌رسند.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان زنجان با اشاره به پروانه‌دار بودن 209 واحد در این شهرستان خاطرنشان کرد: میزان سرمایه‌گذاری این واحدها 7 هزار و 291 میلیارد ریال است.

وی با بیان اینکه میزان اشتغالزایی این طرح‌ها 9 هزار و 466 نفر است، افزود: این طرح‌ها زمینه اشتغال‌زایی مطلوبی را فراهم کرده است.

صدری میزان سرمایه‌گذاری به ازای هر واحد تولیدی در شهرستان ابهر را 34.88 درصد عنوان کرد و افزود: این میزان سرمایه‌گذاری با اقدامات لازم افزایش می‌یابد.

وی با اشاره به وجود واحدهای نساجی موفق در این شهرستان خاطرنشان کرد: شهرستان ابهر دومین قطب نساجی کشور محسوب می‌شود.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان زنجان بر ضرورت حل مشکلات واحدهای تولیدی شهرستان ابهر تاکید کرد و افزود: زیرساخت‌های شهرستان ابهر در زمینه واحدهای تولیدی مطلوب بوده و نیازمند توجه جدی است.

وی با بیان اینکه اکثر شرکت‌های موجود در این شهرستان در جاده ارتباطی ابهر به تهران قرار گرفته‌اند، افزود: این واحدهای تولیدی در شهرک‌های صنعتی کمتر حضور دارند.

صدری شهرک‌های صنعتی مصوب شهرستان ابهر را شهرک‌های صنعتی شریف، شماره یک، افق، صائین قلعه، سلطانیه برشمرد و افزود: برخی از این شهرک‌ها در حال واگذاری هستند.

وی با اشاره به ظرفیت‌های توریستی شهرستان ابهر تصریح کرد: باید از این ظرفیت‌ها به نحو مطلوبی استفاده شود.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان زنجان از وجود ذخایر معدنی قابل قبول در شهرستان ابهر خبر داد و افزود: با وجود این ذخایر زمینه مناسبی برای ایجاد واحدهای صنایع معدنی و بسته‌بندی ایجاد می‌شود.

وی با اشاره به موقعیت جغرافیایی شهرستان ابهر، نزدیکی این شهرستان به مرکز کشور را فرصت مناسبی برای توسعه بخش‌های مختلف به‌ویژه ایجاد واحدهای جدید دانست.

صدری با بیان اینکه این شهرستان بخش عمده‌ای از صادرات استان را به خود اختصاص داده است، افزود: باید از این ظرفیت‌ها بیشتر استفاده شود.

انتهای پیام/س10/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول