اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرعامل شهرک‌های صنعتی خراسان‌شمالی:

خصوصی‌سازی در شهرک‌های صنعتی آغاز شد

خبرگزاری فارس: مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی خراسان‌شمالی گفت: خصوصی‌‌سازی در شهرک‌های صنعتی این استان آغاز شد.

خصوصی‌سازی در شهرک‌های صنعتی آغاز شد

به گزارش خبرگزاری فارس از بجنورد به نقل از روابط عمومی شرکت شهرک‌های صنعتی خراسان‌شمالی، محمدرضا باقری در نشست توجیهی با هیئت امنای شهرک صنعتی شماره یک بجنورد اظهار داشت: در راستـای اجـرای اصل 44 قـانون اساسی و بر اساس مصـوبات هیئت دولت و مجلس شورای اسلامی و بر اساس قانون نحوه واگذاری مالکیت و اداره امور شهرک‌ها و نواحی صنعتی در سال جاری واگذاری اداره داخلی دو شهرک صنعتی در استان خراسان‌شمالی به بخش خصوصی صورت می‌گیرد.

رئیس هیئت مدیره شرکت شهرک‌های صنعتی خراسان‌شمالی با تشریح بندهای قانون نحوه واگذاری شهرک‌های صنعتی، گفت: بر اساس این مصوبه، در صورتی که بیش از 50 درصد زمین‌های قابل واگذاری در فاز عملیاتی در هر شهرک و ناحیه صنعتی واگذار و حداقل تعداد واحدهای به بهره‌برداری رسیده در شهرک صنعتی به 15 واحد و در ناحیه صنعتی روستایی به هشت واحد برسد، شرکت بر اساس شرایط مندرج در اساس‌نامه نمونه نسبت به تشکیل شرکت خدماتی اقدام و اداره امور شهرک و ناحیه صنعتی را به این شرکت واگذار می‌کند.

وی اظهار داشت: با اجرای این طرح، شرکت شهرک‌های صنعتی با مشارکت هیئت امنا و یا واحدهای صنعتی مستقر در شهرک‌ها و نواحی صنعتی، نسبت به تأسیس شرکت‌های خدماتی، اقدام خواهد کرد تا نگهداری تأسیسات و اداره امور مربوط به شهرک‌ها و نواحی صنعتی را عهده‌دار شوند.

باقری تصریح کرد: با توجه به دستورالعمل سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران، کمیته ویژه نحوه واگذاری مالکیت و اداره امور شهرک‌ها و نواحی صنعتی در شرکت شهرک‌های صنعتی خراسان‌شمالی، تشکیل شد تا مقدمات واگذاری شهرک‌های صنعتی واجد شرایط را اجرایی کند.

وی افزود: با بررسی‌های به عمل آمده و بر اساس تصمیم کمیته ویژه واگذاری مالکیت شهرک‌های صنعتی در این شرکت، شهرک صنعتی شماره یک بجنورد در 6 ماهه نخست امسال و شهرک صنعتی شیروان در شش ماهه دوم سال 91 واگذار می‌شود.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی خراسان‌شمالی گفت: این شرکت با تاسیس شرکت‌های خدماتی با مشارکت بخش خصوصی می‌تواند، نخستین گام را در توسعه خصوصی‌سازی بردارد.

وی افزود: پس از واگذاری کلیه اراضی شهرک صنعتی، شرکت شهرک‌های صنعتی نقش حاکمیتی و نظارتی را دنبال خواهند کرد و دخالتی در امور مربوط به تصدی‌گری نخواهند داشت.

باقری تصریح کرد: واگذاری بسیاری از فعالیت‌های مرتبط با مدیریت شهرک‌های صنعتی به بخش خصوصی می‌تواند، بسیاری از دغدغه‌های دولت در حوزه مشارکت بخش خصوصی و واگذاری فعالیت‌ها به آنان را برطرف کند.

نخستین نشست توجیهی در خصوص قانون نحوه واگذاری امور شهرک‌های صنعتی به بخش خصوصی برای هیئت امنای شهرک صنعتی شماره یک بجنورد با حضور مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی خراسان‌شمالی در محل دفتر این شرکت برگزار شد.

انتهای پیام/ع30/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول