اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

شهردار سنندج:

مشکل سنندج ساخت و ساز غیرمجاز است

خبرگزاری فارس: شهردار سنندج وجود سکونتگاه‌های غیررسمی در حاشیه شهر و ساخت و سازهای غیرمجاز را یکی از مشکلات مهم این شهر فرهنگی عنوان کرد.

مشکل سنندج ساخت و ساز غیرمجاز است

به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج، مهدی حسام‌شریعی ظهر امروز در مراسم افتتاحیه همایش بین‌المللی طراحی شهری از تئوری تا عمل در ایران در تالار مولوی دانشگاه کردستان، ضمن ارائه اطلاعاتی در رابطه با گذشته و چگونگی ساخت و به وجود آمدن شهر سنندج اظهار کرد: این شهرستان در حال حاضر با داشتن حدود 420 هزار نفر جمعیت از پنج منطقه و هفت ناحیه شهرداری برخوردار است.

به گفته وی، در حال حاضر یک هزار و 700 هکتار از فضای داخل شهر خالی بوده و در داخل شهر 49 آثار میراث فرهنگی وجود دارد.

شهردار سنندج در ادامه افزود: امروزه مشکلات و معضلات فراوانی در این شهر قابل مشاهده است به گونه‌ای که تفکر و طرح‌های گذشته دیگر جوابگوی نیاز‌های امروزی مردم نیست.

وی با اشاره به وجود بافت‌ها فرسوده فراوان در بخش مرکز سنندج اظهار داشت: در صورت هر گونه وجود اتفاق طبیعی همچون زلزله کمک‌رسانی به این مناطق بسیار مشکل خواهد بود.

حسام‌شریعتی همچنین به سایر مشکلات این شهرستان اشاره کرد و خواستار مشخص شدن و ارائه راهکار‌ی به منظور حل مشکلات با کمک تشکیلات نیمه دولتی و ارگان‌های دولتی شد.

وی از عدم توجه مردم به محل‌های تاریخی و جغرافیایی به عنوان یکی دیگر از مشکلات این شهر نام برد و گفت: وجود سکونتگاه‌های غیررسمی در حاشیه شهر یکی دیگر از مشکلات عمده است که بدون جواز ساخت ساخته شده و در آینده مشکلات بخصوصی به وجود می‌آورند.

شهردار سنندج با بیان اینکه زیرساخت‌های شهرک‌های اقماری به درستی ساخته نشده است، افزود: مسئولان اجرایی زمینه سرمایه‌گذاری در بافت‌های فرسوده سنندج را فراهم نمایند.

وی در پایان اظهار داشت: هدف شهرداری دست یافتن به ساخت ترکیبی است اما امروزه حواشی شهری به سمت ساخت خطی در حرکت است و این مشکلاتی را به دنبال خواهد داشت.

انتهای پیام/غ20/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول