اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

سخن‌گوی شهرداری مشهد خبر داد

توزیع گوشت پاکستانی در بازارهای ارزاق عمومی مشهد

خبرگزاری فارس: سخن‌گوی شهرداری مشهد گفت: به ‌زودی گوشت با کیفیت پاکستانی در بازارهای ارزاق عمومی شهر مشهد توزیع می‌شود.

توزیع گوشت پاکستانی در بازارهای ارزاق عمومی مشهد

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، علی حامدمقدم ظهر امروز در نشست خبری سخن‌گوی شهرداری مشهد با اصحاب رسانه در محل سالن کنفرانس شهرداری مشهد در ارتباط با سفر اخیر شهردار مشهد به شهر کراچی پاکستان اظهار کرد: با توجه به اشتراکات زیاد دینی، فرهنگی و اجتماعی با کشور پاکستان و هم‌چنین کمبود حجم مبادلات تجاری بین این دو کشور همسایه، سفر شهردار مشهد به این کشور دارای نتایج خوبی بوده است.

مدیر روابط عمومی و امور بین‌الملل شهرداری مشهد افزود: این سفر دو روزه که در تاریخ 21 اردیبهشت‌ماه جاری صورت گرفت به دعوت شهردار شهر کراچی انجام شد و در آن تفاهمنامه‌ها و قراردادهای زیادی بین دو کشور در ابعاد مختلف فرهنگی و دینی، عمرانی و خدماتی و هم‌چنین اجتماعی منعقد شد.

وی شهر کراچی پاکستان را یکی از پنج کشور بزرگ جهان به لحاظ جمعیت عنوان کرد و ادامه داد: در طول مدت این سفر جلسات، نشست‌ها و بازدیدهای متعددی انجام شد که در نتیجه همه اینها و هم‌چنین در راستای معرفی ایران و مشهد به دنیا و استفاده از ظرفیت‌های این دو کشور، پیمان خواهرخواندگی میان ایران و پاکستان خوانده شد.

مشاور شهردار مشهد در ارتباط با محورهای اصلی این پیمان اظهار داشت: برنامه‌ریزی جامعه شهری و برنامه‌هایی در راستای حوادث غیر مترقبه، تقویت و گسترش دوستانه میان شهروندان دو کشور در سایه تفاهم متقابل، چگونگی فعالیت‌ شوراهای شهرهای ذی‌ربط میان دو کشور و هم‌چنین تلاش در راستای شهری آرمان‌گرا مبتنی بر ارزش‌های اسلامی از محورهای اصلی پیمان خواهرخواندگی میان ایران و پاکستان هستند.

حامدمقدم هم‌چنین از یادداشت تفاهم 16 ماده‌ای میان دو کشور خبر داد و گفت: ایجاد فضای سبز و احداث گلخانه ‌و زیباسازی شهری، مدیریت پسماند و بازیافت مواد، احداث نیروگاه و تولید برق از زباله، احداث کارخانه تولید آسفالت، جاده‌سازی و پل‌سازی و بسیاری دیگر از این دست، ‌از جمله مباحث مدنظر قرار گرفته شده در یادداشت تفاهم 16 ماده‌ای بین ایران و پاکستان است.

سخن‌گوی شهردار مشهد سیاست شهرداری مشهد را در توسعه روابط شهری با سایر شهرهای اسلامی دنیا عنوان کرد و اظهار کرد: سیاست شهرداری مشهد در توسعه روابط با شهرهای اسلامی براساس انتقال تجربیات و علومی است که در اختیار خود دارد و امید می‌رود که این انتقال تجربیات برکات زیادی را برای دو شهر مشهد و کراچی دربر داشته باشد.

وی با اشاره به وجود قرارداد ساخت کشتارگاه در پاکستان و هم‌چنین سهم شهرداری مشهد در ساخت و راه‌اندازی آن افزود: به‌ زودی گوشه با کیفیت پاکستانی که به لحاظ هزینه‌ای هم برای کشور دارای منفعت است، ‌وارد بازار ارزاق عمومی می‌شود.

مدیر روابط عمومی و بین‌الملل شهرداری مشهد حجم مبادلات تجاری میان دو کشور همسایه ایران و پاکستان را بسیار اندک خواند و عنوان کرد: حجم مبادلات تجاری این دو کشور نسبت به سایر کشورهای همسایه بسیار پایین است و به طور میانگین سالانه به حدود تنها 850 میلیون دلار می‌رسد که باید از طریق افزایش ارتباطات، مبادلات را نیز گسترده‌تر کنیم.

حامدمقدم اظهار داشت: امروزه در شرایطی هستیم که دیپلماسی کشور توجه ویژه به شهرداری و به ‌ویژه به کلان‌شهرها دارد که شهرداری مشهد در این زمینه نه تنها از قافله عقب نمانده بلکه در میان کلان‌شهرهای کشور نیز رتبه اول را کسب کرده است.

انتهای پیام/آ10/ط4000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول