اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

جلوه‌های خدمت ماندگار-29

فعالیت 43 تعاونی دهیاری گیلان

خبرگزاری فارس: مدیر کل امور روستایی و عشایری استانداری گیلان از فعالیت 43 تعاونی دهیاری استان خبر داد.

فعالیت 43 تعاونی دهیاری گیلان

به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، عیسی مهدوی عصر امروز در جریان بازدید از نمایشگاه دستاوردهای یکصدمین سفر هیئت دولت در پارک قدس این شهر، روستا را پشتوانه تولید، حیات، غذا و موجودیت کشور دانست و اظهار کرد: زندگی در روستا باید به روانی و خوشی شهر باشد.

وی، تشکیل دهیاری را یک نهاد اجرایی محلی برای انجام وظایف خود در روستا عنوان کرد و افزود: دهیاری نیازمند یک سری امکانات مانند ماشین‌آلات، تجهیزات فنی و نیروی انسانی متخصص است که امکان فراهم‌آوری تمام آنها برای هر دهیاری به دلیل ضعف توان مالی دهیاری امکانپذیر نیست و موجب کاهش راندمان کاری دهیاری‌ها در روستا می‌شود.

این مسئول، ادامه داد: برای برطرف کردن موانع و استفاده و دسترسی تمام دهیاری‌ها به طور مساوی از امکانات دیگر دهیاری‌ها، تعاونی دهیاری‌ها در سطح هر بخش و روستا با مشارکت دهیاری‌های بخش با اهداف افزایش خدمات‌دهی، کاهش هزینه‌ها و بهبود کیفیت خدمات تشکیل شده است.

وی، برطرف کردن مشکلات امور فنی، عمرانی، مالی و ... را از وظایف دهیاری‌ها عنوان کرد و یادآور شد: تعادل‌بخشی به هزینه‌ها در همکاری دهیاری‌ها با تعاونی در مقایسه با بخش خصوصی از جمله مزایای دهیاری‌ها است.

مهدوی، تسریع در اقدام‌های عمرانی و حذف برخی تشریفات و تاخیر اداری و مالی، ترویج روش‌های مشارکتی در دهیاری‌ها و توانمندسازی آنها، فراهم آمدن زمینه اشاعه تجارب کاری موفق و موثر بین دهیاری‌ها و تعاونی، ایجاد اشتغال قابل توجه به صورت دایم و موقت را از جمله دیگر مزایای تشکیل دهیاری‌ها ذکر کرد.

وی، خاطرنشان کرد: ایجاد آمادگی لازم برای امداد و نجات در زمان حوادث غیرمترقبه، استفاده بهینه از ماشین‌آلات  و  جلوگیری از بلااستفاده ماندن دستگاه‌ها و صرفه‌جویی در هزینه‌ها، سوق دادن سرمایه به طرف تنوع ماشین‌آلات و... از دیگر مزایای تشکیل دهیاری‌ها است.

این مسئول، از فعالیت 43 تعاونی دهیاری در استان خبر داد و یادآور شد: 10 تعاون در امور کشاورزی به صورت مکانیزه در زمینه تولید برنج، ماهی و توتون فعالیت می‌کنند.

وی، فعالیت پنج تعاونی را در بخش اجرای پروژه گردشگری ساحلی و 4 تعاونی در بخش خدمات نگه‌داری ماشین‌آلات در سطح شهرستان عنوان کرد و متذکر شد: مجوز ایجاد 30 تعاونی در زمینه برداشت شن و ماسه در معادن رودخانه و کوهی نیز اخذ شده است.

وی، خرید ماشین‌آلات توسط 8 تعاونی، تشکیل یک اتحادیه تعاونی در زمینه تولید محصولات خاص و اجرای بوستان را از جمله اقدام‌ها ذکر کرد.

ا‌نتهای پیام/ی20/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول