اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

انتقاد شدید رئیس اداره اوقاف نهبندان از اعتبارات

70 درصد اعتبارات فرهنگی اختصاص نیافت/ وضعیت فعلی نگران‌‌کننده است

خبرگزاری فارس: رئیس اداره اوقاف و امور خیریه نهبندان از اختصاص 30 درصدی اعتبارات فرهنگی به این نهاد در سال مالی جاری انتقاد کرد.

70 درصد اعتبارات فرهنگی اختصاص نیافت/ وضعیت فعلی نگران‌‌کننده است

به گزارش خبرگزاری فارس از نهبندان، حجت‌الاسلام محمد الهی صبح امروز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: از محل اعتبارات تملک و دارایی‌های استان مبلغ 52 میلیون تومان برای تکمیل و تجهیز مصلای امام علی (ع) تصویب شده که تاکنون تنها 27 میلیون و 500 هزار تومان آن اختصاص و جذب شده است.

وی با بیان اینکه برای کمک به مساجد و اماکن مذهبی شهرستان در سال مالی جاری از محل اعتبارات تملک مبلغ 80 میلیون تومان مصوب شده است، تصریح کرد: این میزان اعتبار به طور صد درصد به این نهاد اختصاص یافت.

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه نهبندان ادامه داد: به منظور کمک به مساجد و اماکن مذهبی شهرستان از محل مصوبات خاص مبلغ 100 میلیون تومان اعتبار مصوب شده که از این میزان تاکنون 85 میلیون تومان اختصاص یافته است.

الهی ضمن انتقاد از اختصاص کم اعتبارات فرهنگی و تنها 30 درصد آن‌ تاکنون به این اداره، افزود: در سال مالی جاری مبلغ 244 میلیون تومان به منظور کمک به تکمیل و تجهیز مساجد و حسینیه‌های سطح شهرستان مصوب شد که تاکنون مبلغ 74 میلیون تومان آن اختصاص و جذب شده است.

وی ادامه داد: از محل اعتبارات فرهنگی مبلغ 21 میلیون تومان برای ساخت مصلای نماز جمعه نهبندان تصویب شده بود که تاکنون تنها 30 درصد آن یعنی 6 میلیون و 500 هزار تومان آن اختصاص یافته و جذب شده است.

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه نهبندان گفت: برای کمک به تکمیل و تجهیز مساجد، حسینیه‌ها و بقاع کم‌درآمد طی دو سرفصل جداگانه همه ساله اعتباراتی از محل اعتبارات ابلاغی سازمان اوقاف و امور خیریه اختصاص می‌یابد که در سال مالی جاری اختصاص این اعتبارات برای نهبندان به طور صد درصد بود.

الهی اظهار داشت: از این منبع اعتباری برای بقاع کم‌درآمد شهرستان مبلغ 12 میلیون و 500 هزار تومان اختصاص یافته و جذب شده که بر اساس نیاز این اعتبار برای تخریب و ساخت ساختمان جدید مزار بی‌بی مریم نهبندان هزینه می‌شود.

وی تصریح کرد: به منظور کمک به تکمیل و تجهیز مساجد و حسینیه‌های شهرستان مبلغ 27 میلیون تومان به طور صد درصد اختصاص یافت و این اعتبارات تاکنون جذب شده است.

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه نهبندان یادآور شد: هم‌اکنون 170 مسجد و 100 حسینیه در این شهرستان وجود دارد که 85 درصد این اماکن مذهبی نیازمند کمک‌های این اداره به منظور مرمت، تکمیل و تجهیز هستند.

الهی افزود: اگر روند اختصاص اعتبارات فرهنگی مصوب شده برای این نهاد همچنان کم و به طور کامل نباشد نمی‌توانیم جوابگوی نیاز مردم برای تکمیل و تجهیز مساجد و حسینیه‌ها باشیم.

انتهای پیام/ز10/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول