اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاندار قم در بازدید از منطقه گازی سراجه عنوان کرد

تزریق 30 میلیون مترمکعب گاز به شبکه سراسری

خبرگزاری فارس: استاندار قم از تزریق 30 میلیون مترمکعب گاز به شبکه سراسری با افتتاح فاز دوم مجتمع گازی سراجه خبر داد.

تزریق 30 میلیون مترمکعب گاز به شبکه سراسری

به گزارش خبرگزاری فارس از قم به نقل از روابط عمومی استانداری قم، حجت‌الاسلام والمسلمین محمدحسین موسی‌پور با حضور در نخستین مجتمع پالایشگاهی و ذخیره‌سازی گاز طبیعی در خاورمیانه که از سال 87 عملیات اجرایی آن در منطقه سراجه قم آغاز شده است، بخش‌های مخزن نگهداری، مجموعه تامین آب، مجموعه اداری، اتاق‌های کنترل، پست برق 63 ولت و ... را مورد بازدید قرار داد.

وی در حاشیه این بازدید با بیان اینکه منطقه گازی سراجه قم یکی از مناطق استراتژیک و مهم استان محسوب می‌شود تصریح کرد: مجتمع پالایشگاهی و ذخیره‌سازی گاز طبیعی شهید فهمیده که برای تامین گاز طبیعی مورد نیاز استان‌های قم و تهران در ساعات پرمصرف ایجاد شده است، مشکل تأمین گاز این دو استان را در فصل زمستان برطرف می‌کند.

استاندار قم افزود: این مجتمع از 15 اردیبهشت‌ماه تا 15 آبان‌ماه روزانه 7 میلیون مترمکعب گاز طبیعی را ذخیره‌سازی کرده و در فصول پرمصرف ظرفیت تزریق روزانه 10 میلیون مترمکعب به شبکه مصرف را داراست.

وی با بیان اینکه در حال حاضر ظرفیت ذخیره‌سازی این مجتمع 1.5 میلیارد مترمکعب است خاطر نشان کرد: فاز دوم این مجتمع با ظرفیت بیش از 3 میلیارد مترمکعب تاثیر بسزایی در روند تامین انرژی کشور خواهد داشت.

موسی‌پور با تاکید بر اینکه بهره‌برداری کامل از این مجتمع اطمینان لازم را برای تأمین گاز در ساعات پرمصرف ایجاد می‌کند تصریح کرد: در کنار این امر میعانات گازی تولید شده در این مجتمع ارزش اقتصادی بالایی دارد.

وی با اشاره به بهره‌گیری ظرفیت‌های بومی کشور در ساخت 70 درصد از این مجتمع عظیم گازی خاطر نشان کرد: با همت متخصصان و کارگران کشور این مجتمع ذخیره‌سازی به عنوان نخستین مجموعه در خاورمیانه در آینده نزدیک به بهره‌برداری رسمی خواهد رسید.

استاندار قم همچنین در بازدید از فضاهای اداری و فضاهای سبز این مجتمع تصریح کرد: با توجه به کویری بودن منطقه، نیاز به افزایش فضاهای سبز احساس می‌شود و هر چه سریع‌تر برای جلوگیری از آلودگی هوا و همچنین دفع طوفان‌های شن باید نسبت به افزایش درختکاری در اطراف این مجموعه اقدام شود.

انتهای پیام/ز20/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول