اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

آیت‌الله نعیم‌آبادی در مراسم سالگرد آیت‌الله کوهستانی:

دشمن با تمام قدرت به جنگ با ارزش‌های اسلامی آمده است

خبرگزاری فارس: نماینده ولی فقیه در استان هرمزگان با بیان اینکه دشمن با همه قدرت به جنگ با ارزش‌ها آمده است اذعان کرد: یکی از ابزارها از ناحیه کمرنگ کردن محبت اسلام است.

دشمن با تمام قدرت به جنگ با ارزش‌های اسلامی آمده است

به گزارش خبرنگار خبرگزاری فارس از شهرستان بهشهر آیت‌الله غلامعلی نعیم‌آبادی در چهلمین سالگرد درگذشت آیت‌الله حاج شیخ محمد کوهستانی، از دست دادن چنین استوانه‌ای را به جامعه روحانیت تسلیت گفت و از اینکه روستای کوهستان یک فخر همیشگی را تحویل جامعه داد، تبریک گفت.

وی افزود: از علاقه مردم به این عالم بزرگ همین بس که بعد از 40 سال گویا اولین سالگرد ارتحالش برگزار می‌شود و این حضور پرشور، جایگاه عالم وارسته را در دل جامعه نشان می‌دهد.

* دنیای امروز از دو محور به جنگ اسلام آمده است 

امام جمعه بندرعباس با بیان اینکه دشمن با همه قدرت به جنگ با ارزش‌ها آمده است اذعان کرد:  یکی از ابزارهای او از ناحیه کمرنگ کردن محبت اسلام و پررنگ کردن محبت مسیحیت و دیگری از راه عرفان است که نتایج این آسیب‌ها را می‌بینیم. نمی‌توانیم چشم‌ها را ببندیم و نبینیم چرا که با ندیدن مشکل حل نمی‌شود بلکه ندانستن و ندیدن بر مشکل می‌افزاید.

* تبلیغ اسلام به عنوان آیین خشم و مسیحیت به ‌عنوان آیین مهر

آیت‌الله نعیم‌آبادی درباره عرفان راستین و عرفان کاذب بیان کرد: عرفان‌های دروغینِ یک جامعه یعنی عرفان‌های منهای خدا. هر چند آنها به بچه‌های ما می‌گویند خدا اما تعبیرشان از خدا عشق است نه خدای «بسم الله الرحمن الرحیم» و نه خدای «قل هو الله احد الله الصمد...». آنها ضدّ عرفان را به نام عرفان و آیین خشونت را به عنوان آیین مهر تبلیغ می‌کنند.

نماینده ولی فقیه در استان هرمزگان تصریح کرد: در این مجموعه اسلام عزیز چگونه ترسیم شد. قرآن را آتش می‌زنند و اهانت می‌کنند و کانون مهر یعنی قرآن، کانون خشم می‌شود.

وی از همه عالمان دین خواست تا کتاب مقدس را برای آگاهی بخوانند و ببینند که چه فرقی بین داوود قرآن و داوود تورات است و چگونه مسیحیت و یهودیت تبلیغ می‌شود و چگونه دین خشن، آیین مهر می‌شود.

امام جمعه بندرعباس با بیان اینکه امروز چهره غلطی از اسلام و مسیحیت برای جوانان ما ترسیم شده است، خطاب به علمای دین گفت: مسیحیت دارد با تبلیغات و هیاهو جوانان را به سمت خود می‌برد و شما ای علمای بزرگ و وارثان پیامبر باید روی این قضیه کار کنید.

* اسلام فضای گل‌پاشان است نه فضای گِل‌پاشان

نعیم‌آبادی در ادامه سخنان خود اظهار داشت: اسلام دین گل‌پاشان است نه دین گِل‌پاشان. چهره اسلام را رفتار ما، سخنان ما، دعواهای ما، بهانه‌های ما حتی در فضای خانه، به چهره‌ای خشن تبدیل کرد.

وی افزود: آنچه که بسیاری از ما داریم، فریادهای بی‌خود، دعواهای بی‌خود و اخم‌های بی‌خود «لیس من الاسلام» است اما ما با رفتارهای خود این کارهای غلط را «من الاسلام» جلوه دادیم و زمینه را برای تبلیغات مسیحیت و یهودیت فراهم کردیم.

نماینده ولی فقیه در هرمزگان آگاهی دادن به جامعه و تبلیغ عرفان راستین را بسیار مهم و حیاتی دانست و گفت: در این مقطع، عرفان صحیح اسلام باید تبلیغ شود نه درویش بازی و عرفان‌های کاذب و نیاز به الگویی چون آیت‌‌الله کوهستانی داریم.

نعیم‌آبادی درباره رفتار آن عالم وارسته با شاگردانش گفت: او آنقدر شاگردانش را دوست می‌داشت که وقتی می‌خواستند بروند آنها را زیر درختی که نامش را «شجرة الوداع» گذاشته بود بدرقه می‌کرد و وقتی شاگردانش از او جدا می‌شدند اشک از دیدگانش جاری می‌شد.

وی افزود: آیت‌الله کوهستانی همواره شاگردانش را به خواندن قرآن و نماز شب سفارش می‌کرد و می‌فرمود: من این مدرسه را از مال شخصی خود ساختم و راضی نیستم طلبه اینجا بماند و نماز شب نخواند همچنین به آنها توصیه می‌کرد که مواظب رفتار خود باشند و بر این باور بود که روحانیت مثل پارچه سفیدی است که اگر سیاهیِ کوچکی به آن برسد فوراً نمایان می‌شود لذا روحانیون باید وظیفه خود را بدانند و مواظب باشند.

* عرفان فلج کردن شیطان است

امام جمعه بندرعباس با تاکید بر اینکه انسان‌های عارف هیچگاه تسلیم شیطان نمی‌شوند تصریح کرد: عرفان یعنی کاری کنید که شیطان را فلج کنید، عرفا‌ن‌های امروز در مشت شیطان رفتن است.

وی در این رابطه به خاطره‌ای از آیت‌الله کوهستانی بسنده کرد و گفت: روزی زنی با حالت گریه نزد آیت‌الله کوهستانی آمد و گفت: شیطان را در خواب دیدم که می‌گفت دو بار خواستم آیت‌الله کوهستانی را به دام بیندازم اما نشد. ایشان در پاسخ گفتند، بله، یک‌بار فردی آمد و اصرار داشت مبلغ یک میلیون و 640 هزار تومان که به قیمت امروز حدود 2 میلیارد تومان می‌شود را به ایشان بدهد اما وی نپذیرفت و به قولی اینگونه پاسخش را داد که دام بر مرغ دگر نِه که عنقا را بلند است آشیانه.

به گزارش فارس، چهلمین سالگرد عالم بزرگوار خطه شمال آیت‌الله حاج شیخ محمد کوهستانی با حضور آیات عظام نعیم‌آبادی، طبرسی، نظری، فاضل، معلمی، جباری و بیت آیات عظام لائینی و صالحی همچنین با حضور علمای منطقه، استاندار مازندران، خانواد‌ه‌های شهدا، مسئولان استانی و شهرستانی، طلاب و اساتید حوزه و دانشگاه، شاگردان و مریدان آن اسوه علم و تقوا همچنین با حضور جمع زیادی از مردم ولایت‌مدار سراسر استان در زادگاهش «کوهستان» برگزار شد.

انتهای پیام/آ10/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول