اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل امور اجتماعی استانداری مرکزی:

50 قلم از داروهای سرطان زیر‌پوشش بیمه‌ای قرار گرفت

خبرگزاری فارس: مدیرکل امور اجتماعی استانداری مرکزی گفت: با مصوبه هیئت وزیران 200 قلم از داروهای بیماران خاص و صعب‌العلاج زیرپوشش بیمه‌ای قرار گرفت که 50 مورد آن مربوط به داروهای ضد سرطان است.

50 قلم از داروهای سرطان زیر‌پوشش بیمه‌ای قرار گرفت

غلامرضا فتح‌آبادی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اراک اظهار داشت: با توجه به اینکه یک بیمار سرطانی در ماه به طور متوسط باید مبلغ 700 هزار تومان برای درمان خود هزینه کند، با بیمه شدن این اقلام کمک قابل توجهی به اینگونه بیماران خواهد شد.

دبیر کمیته حمایت از بیماران خاص استان افزود: در حال حاضر انجمن حمایت از بیماران سرطانی استان یک‌هزار و 85 پرونده را تشکیل داده‌اند که کوچک‌ترین عضو این انجمن کودک 6 ماهه و بزرگ‌ترین آن بیمار 90 ساله است.

فتح‌آبادی ادامه داد: از مجموع بیمارانی که در انجمن تشکیل پرونده داده‌اند 20 درصد فوت کرده‌‌اند، تقریبا روزانه 5 نفر برای تشکیل پرونده به انجمن مذکور مراجعه کرده و 1 تا 2 نفر از بیماران فوت می‌کنند.

وی تصریح کرد: این انجمن با حمایت خیرین و دانشگاه علوم پزشکی اقدامات ارزشمندی را در سال 90 دنبال کرده است که حمایت‌های دارویی از بیماران سرطانی به مبلغ 120 میلیون تومان و حمایت‌هایی در زمینه تامین هزینه‌های پاراکلینیکی ایاب و ذهاب و ...، تکمیل طرح غربالگری ماموگرافی و پاپ‌اسمیر و انجام رایزنی‌هایی با مراکز مختلف درمانی در سطح استان به منظور پذیرش بیماران به صورت رایگان بخشی از این برنامه‌ها است.

دبیر کمیته حمایت از بیماران خاص استان مرکزی گفت: در استان مرکزی بیش از یک‌هزار و 500 بیمار سرطانی وجود دارد که با مشکلاتی نظیر کمبود دارو، هزینه‌های بالای دارو و خدمات پاراکلینیکی، آزمایشگاهی و برخی تجهیزات پزشکی و جانبی و نداشتن بیمه تکمیلی درمان، دست و پنجه نرم می‌کنند.

وی ادامه داد: بر اساس آماری که بر مبنای گزارش مراکز پاتولوژی و شیمی درمانی سطح استان به دست آمده، طی 10 سال گذشته تعداد بیماران سرطانی استان رو به افزایش بوده و حدودا 3 برابر شده است.

دبیر کمیته حمایت از بیماران خاص استان مرکزی افزود: همچنین بر اساس برآوردهای صورت گرفته پیش‌بینی می‌شود تعداد این بیماران در مراحل مختلف در سطح استان بیشتر از این آمار باشد که تنها با روش‌هایی نظیر غربالگری می‌توان این موضوع را بررسی و تایید کرد.

فتح‌آبادی خاطر‌ نشان کرد: شناخت ناکافی مردم در مورد بیماری سرطان و عدم درمان به موقع از یک‌سو و نیز هزینه‌های بالای درمانی از سوی دیگر بی‌انگیزگی بیماران را در پیگیری درمان خود به دنبال دارد از این‌رو لازم است ضمن آموزش شهروندان و گسترش برنامه‌های پیشگیری و غربالگری آثار و تبعات سوء این بیماری را در جامعه کاهش دهیم.

انتهای پیام/ز10/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول