اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

شب گذشته صورت گرفت

تجمع دانشجویان اردبیل در اعتراض به برگزاری مسابقه یوروویژن

خبرگزاری فارس: جمع زیادی از دانشجویان دانشگاه‌های اردبیل در اعتراض به مسابقه یورو‌ویژن و رژه همجنس‌بازان در پایتخت آذربایجان تجمع شبانه برگزار کرده و در مسجد میرزا‌علی اکبر اردبیل تحصن کردند.

تجمع دانشجویان اردبیل در اعتراض به برگزاری مسابقه یوروویژن

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، جمع زیادی از دانشجویان دانشگاه‌های اردبیل در اعتراض به مسابقه یورو‌ویژن و رژه همجنس‌بازان در پایتخت آذربایجان تجمع شبانه برگزار کرده و در مسجد میرزا‌علی اکبر اردبیل تحصن شبانه کردند.

به دنبال این تجمع و تحصن شبانه، دانشجویان پیش از ظهر امروز در حالی که پلاکارد‌هایی با مضامین " مرگ بر رژیم صهیونیستی"، " مرگ بر آمریکا " و " آذربایجان بیدار است، از اسرائیل بیزار است " به راهپیمایی دسته جمعی پرداخته و حرکت سران کشور آذربایجان را در میزبانی مسابقات یورو‌ویژن محکوم کردند.

این دانشجویان که متشکل از بسیج دانشجویی دانشگاه‌های محقق اردبیلی، پیام نور و چندین دانشگاه دیگر بودند به سمت محوطه باستانی بقعه شیخ صفی‌الدین اردبیلی حرکت کرده و از این حرکت قبیح دولت آذربایجان و همسویی آنان با سیاست رژیم صهیونیستی اعلام بیزاری کردند.

دانشجویان معترض خواستار برخورد جدی با عوامل اهانت به مقدسات اسلام و اعتراض شدید‌اللحن وزارت امور خارجه به حرکت ضد انسانی سران کشور آذربایجان در آتش زدن پرچم جمهوری اسلامی ایران کردند.

تعدادی از دانشجویان در گفت‌و گو با خبرنگار فارس اعلام کردند که آماده جهاد و مقابله با هجمه‌های سنگین رژیم صهیونیستی در منطقه هستند و هرگز اجازه نمی‌دهند کیان جمهوری اسلامی ایران و ارزش‌های اسلامی زیر پا گذاشته شود.

دانشجویان بعد از تجمع و  اعتراض شدید‌اللحن خود در نمازجمعه حاضر می‌شوند و سپس همراه با خیل خروشان مردم اعلام انزجار خود را از حراج غیرت، شرف و ناموس ملت آذربایجان توسط دولت آذربایجان را به نمایش می‌گذارند.

نهادها، تشکل‌ها و دستگاه‌های مختلف اجرایی با عرض تسلیت به محضر امام زمان (عج) اعلام کردند، در زمانی که حجاب از سر دختران شیعه برداشته می‌شود و عزاداری امام حسین (ع) ممنوع و مساجد تخریب می‌شود و به دعوت دولت آذربایجان همجنس‌بازان سراسر جهان در روزهای 22، 24 و 26 ماه میلادی جاری در شهر باکو گردهم می‌آیند شایسته است مسلمانان اعلام انزجار از این حرکت ننگین کرده و این اقدام سخیف را محکوم کنند.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، کنفدراسیون بین‌المللی همجنس‌گرایان که مرکز آن در آمریکا است اعلام کرده در کنار این مسابقه موسیقی اروپایی رژه همجنس‌بازان دنیا در باکو برگزار می‌شود.

خبرهای رسیده از آن سوی مرزها حکایت از آن دارد که تبلیغات مسئولان آذربایجان به شکل وسیع انجام می‌شود و با محکوم کردن حرکت‌های انزجاری این کشور سعی می‌کند میزبان 43 کشور جهان در این مسابقه بوده به طوری که برای پوشش این برنامه یک هزار و 700 خبرنگار و هزاران توریست به باکو اعزام شده‌اند.

بر اساس این خبرها جمع کثیری از مردم جمهوری آذربایجان مخالفت شدید خود را با برگزاری این مراسم پر‌هزینه و مغایر با ریشه‌های فرهنگی و اسلامی جمهوری آذربایجان اعلام کردند.

انتهای پیام/ح10/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول