اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در راستای مقابله با قاچاق سوخت

تعدادی از کارت‌های سوخت گازوئیل در میناب مسدود شد

خبرگزاری فارس: در پی مسدود شدن کارت سوخت تعدادی از کامیون‌های دیزلی در میناب، معاون فرماندار این شهرستان گفت: این اقدام در راستای مقابله با قاچاق احتمالی سوخت و سوءاستفاده برخی‌ها از این سهمیه مازاد بر نیاز شده است.

تعدادی از کارت‌های سوخت گازوئیل در میناب مسدود شد

به گزارش خبرگزاری فارس از میناب در شرق هرمزگان، طی دیروز و امروز به دلیل مسدود شدن تعدادی از کارت‌های سوخت خودروهای دیزلی، برخی از خودروها در این شهرستان نتوانستند سوخت مورد نیاز خود را دریافت کنند.

معاون فرماندار میناب در همین راستا به خبرنگار فارس گفت: براساس برخی گزارشات و تحقیقات صورت گرفته موجود، تعدادی از کسانی که مرتکب خلاف شده‌اند کارت‌های سوخت آنان غیر فعال شده است.

علی اسلامی ادامه داد: کسانی که موردی نداشته و خلافی در این زمینه مرتکب نشده‌اند می‌توانند درخواستی ارائه کرده که پس از بررسی و کنترل از آنها رفع مسدودیت و کارت سوخت آنان فعال می‌شود.

منوچهر کمالی رئیس شرکت پخش فرآورده‌های نفتی میناب نیز که در جایگاه شرکتی مذکور (که راه‌های منتهی به آن با ترافیک سنگین رو به رو شده بود) حضور داشت با بیان اینکه "من در مرخصی هستم" از پاسخ دادن به خبرنگار فارس خودداری کرد.

سیف‌الله ذاکری مدیر شرکت جواهر شن‌بلیلی نیز که در این جایگاه حضور یافته بود به خبرنگار فارس گفت: کارت سوخت چهار دستگاه کامیون 10 تنی متعلق به این شرکت مسدود شده است.

وی افزود: این کامیون‌ها صبح پنج‌شنبه برای سوخت‌گیری به جایگاه عرضه سوخت مراجعه کرده ولی مشخص شد که کارت سوخت آنان مسدود شده است.

ذاکری اظهار داشت: ظاهراً این عمل در راستای مبارزه و کنترل قاچاق سوخت صورت گرفته است.

وی که خود را از اعضای شورای اسلامی و فرمانده پایگاه بسیج معرفی کرد، بیان داشت: تنها با کنترل دقیق می‌توان بخش اعظمی از سوخت قاچاق و خودروهای حامل فرآورده‌های نفتی را از چرخه خارج کرد.

هم‌چنین یکی دیگر از کامیون‌داران حاضر در جایگاه سوخت مذکور که خود را عباس زارعی معرفی کرد نیز گفت: بنده راننده کمپرسی هستم که از 26 اردیبهشت کارت سوخت خودروی بنده مسدود شده است.

وی ادامه داد: برای پیگیری و آگاهی از علت مسدود شدن کارت سوخت خود به بندرعباس و شرکت پخش فرآورده‌های نفتی مراجعه کردم ولی پاسخ قانع کننده‌ای دریافت نکردم.

مجتبی هوشمندی یکی دیگر از رانندگان حاضر و در انتظار سوخت در این جایگاه نیز با بیان اینکه مینی‌بوس وی متعلق به بخش خصوصی شهرداری میناب است، گفت: کارت سوخت مینی‌بوس بنده به همراه پنج دستگاه دیگر از این نوع خودروها مسدود شده است.

سعید ذاکری از دیگر رانندگان حاضر در این اجتماع به خبرنگار فارس گفت: روز گذشته 27 اردیبهشت کارت سوخت خود را از اداره پست تحویل گرفته و امروز در مراجعه به جایگاه مشاهده کردم کارت سوخت خودرو بنده نیز مسدود شده است.

لازم به ذکر است که جایگاه شرکتی میناب به خاطر حضور کامیون‌ها طی ساعاتی دیروز در خدمت‌رسانی به سایر خودروها دچار اخلال شد.

نیروی انتظامی و سایر دستگاه‌های مرتبط در مقابله با قاچاق سوخت طی ماه‌های اخیر اقدامات قابل توجهی را در حوزه شرق هرمزگان آغاز کرده‌اند.

به عقیده برخی از کارشناسان و مسئولان بخش قابل توجهی از سوخت استحصالی قاچاقچیان از محل مازاد بر مصرف کارت‌های سوخت برخی از خودروهای دیزلی در این منطقه از هرمزگان تامین می‌شود.

انتهای پیام/ی20/ط4000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول