اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون بنیاد مسکن عنوان کرد

نوسازی یک میلیون و 150 هزار واحد مسکن روستایی در کشور

خبرگزاری فارس: معاون امور بازسازی و مسکن روستایی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی از نوسازی یک میلیون و 150 هزار واحد مسکن روستایی در کشور خبر داد.

نوسازی یک میلیون و 150 هزار واحد مسکن روستایی در کشور

عزیزالله مهدیان امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در یاسوج اظهار داشت: در سال حدود 200 هزار مسکن روستایی در سطح کشور مقاوم‌سازی می‌شود.

معاون امور بازسازی و مسکن‌ روستایی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی ابراز داشت: بعضی سال‌ها با توجه به تأکیدی که رئیس‌جمهور دارند این تعداد واحد به 300 یا 400 هزار نیز می‌رسد.

این مسئول یادآور شد: در سال 89 تعداد 400 هزار واحد از تسهیلات نوسازی و بازسازی مسکن روستایی استفاده کردند.

وی گفت: تاکنون یک میلیون و 600 هزار واحد تسهیلات آنها تأمین شده و از این تعداد کار یک میلیون و 150 هزار واحد آن‌ها تقریبا تمام شده و مردم در چنین واحدهای مسکونی مشغول به زندگی هستند.

مهدیان خاطر نشان کرد: تلاش داریم با تأکید رئیس‌جمهور و همکاری بانک‌ها این رقم را به یک میلیون و 500 هزار واحد برسانیم و تا پایان سال 92 برنامه ما این است که در سطح کشور یک میلیون و 800 هزار واحد مسکن روستایی را نوسازی کنیم.

معاون امور بازسازی و مسکن‌ روستایی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی با بیان این‌که این تسهیلات از سال 84 با 5 میلیون تومان آغاز شد، تصریح کرد: این تسهیلات اکنون به سقف 12.5 میلیون تومان رسیده است.

این مسئول به سهمیه 25 هزار واحدی استان کهگیلویه و بویراحمد اشاره کرد و ادامه داد: از این تعداد کار 18 هزار واحد مسکن روستایی در این استان از سال 84 تاکنون تمام شده است و اکنون 18 هزارمین واحد آن افتتاح شد.

مهدیان به رتبه خوب این استان در این زمینه اشاره کرد و متذکر شد: این استان هر چند به کار بیشتر نیاز دارد، ولی اکنون در رتبه 11 کشور در زمینه بهسازی و نوسازی مسکن روستایی قرار دارد.

وی با بیان اینکه زندگی در روستاهای این استان به خوبی جاری است و روستاهای زنده و پویا در این استان وجود دارد از مردم خواست از این تسهیلات استفاده کنند چرا که معلوم نیست در سال‌های آینده چنین تسهیلاتی وجود داشته باشد.

انتهای پیام/ن20/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول