اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

تا پایان برنامه پنجم توسعه

جمعیت دانشجویی کردستان به 100 هزار نفر افزایش می‌یابد

خبرگزاری فارس: رئیس دانشگاه کردستان گفت: جمعیت دانشجویی استان کردستان تا پایان برنامه پنجم توسعه به 100 هزار نفر افزایش می‌یابد.

جمعیت دانشجویی کردستان به 100 هزار نفر افزایش می‌یابد

جهانشیر امینی‌ ظهر در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در سنندج اظهار کرد: در حال حاضر دانشگاه کردستان به عنوان دانشگاه مادر و مرجع دارای 11 هزار دانشجو است که 57 درصد این تعداد را دختران و 43 درصد دیگر را پسران تشکیل می‌دهند.

وی افزود: اکنون 5 هزار و 200 دانشجو از این تعداد در خوابگاه‌های دانشجویی دانشگاه کردستان اسکان یافته‌اند.

رئیس دانشگاه کردستان با اشاره به افزایش 20 رشته جدید در مقاطع کارشناسی ارشد و دکترا به این دانشگاه در طول سال گذشته، افزود: در حال حاضر 18 رشته در مقطع دکترا و 56 رشته در مقطع کارشناسی ارشد در دانشگاه کردستان تدریس می‌شود.

امینی در ادامه به استعدادهای دانشجویان دانشگاه کردستان اشاره و تصریح کرد: با بسترسازی‌های انجام شده جوانان این دانشگاه قابلیت رقابت با دانشگاه‌های بزرگ و معتبر کشور را دارند و اکنون این دانشگاه از لحاظ کمیت و کیفیت در حد مطلوب قرار دارد.

وی یادآور شد: هم‌اکنون بیش از 260 استادیار در مقطع دکترا در دانشگاه کردستان تدریس می‌کنند که 85 درصد آنان از نیروهای بومی استان هستند.

رئیس دانشگاه کردستان در ادامه از تحصیل 65 هزار دانشجو در دانشگاه‌های کردستان خبر داد و خاطرنشان کرد: باید تا پایان برنامه پنجم توسعه این میزان با ارتقا شاخص‌های آموزشی و علمی به 100 هزار دانشجو معادل 5 درصد جمعیت استان برسد.

* تاسیس بنیاد خیرین خوابگاه‌ساز نیازی اساسی است

امینی در ادامه بر ساخت و تاسیس بنیاد خیرین خوابگاه‌ساز از سوی خیرین استان تاکید کرد و افزود: ساخت خوابگاه در استان کردستان یک ضرورت است چرا که حضور دانشجویان در خوابگاه‌ها آنان را از آسیب‌های اجتماعی جامعه دور خواهد کرد.

وی اضافه کرد: توان دولت برای ساخت خوابگاه دانشجویی که به عنوان نیاز اصلی این قشر در استان کردستان است بسیار کم است که می‌طلبد بنیاد خیرین خوابگاه‌ساز در کردستان ایجاد تا دانشجویان از مزایای آن بهره‌مند شوند.

رئیس دانشگاه کردستان بر اشتغال دانشجویان این دانشگاه و جذب در بازار کار پس از فارغ‌التحصیل شدن آنان تاکید کرد و افزود: جذب دانشجویان بومی و تحصیلکرده استان در دانشگاه‌های علوم پزشکی، کردستان و پیام‌نور باید در اولویت قرار گیرد.

وی در پایان با تاکید بر ایجاد روابط عاطفی و تنگاتنگ خانواده‌ها با دانشجویان و جوانان در آستانه بلوغ خاطرنشان کرد: هر چه رابطه فرزندان با والدین در محیط خانواده عاطفی و تنگاتنگ باشد هجمه آسیب‌های فرهنگی و اجتماعی از آنان دور خواهد شد.

انتهای پیام/غ10/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول