اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس جهاد کشاورزی خراسان‌جنوبی خبر داد

هزینه 400 میلیون تومانی اجرای طرح‌های آب و خاک خراسان‌جنوبی

خبرگزاری فارس: رئیس سازمان جهاد کشاورزی خراسان‌جنوبی گفت: تاکنون برای سه طرح آب و خاک استان بالغ بر 422 میلیون تومان هزینه و از محل اعتبارات صندوق حمایت از توسعه بخش کشاورزی تامین شده است.

هزینه 400 میلیون تومانی اجرای طرح‌های آب و خاک خراسان‌جنوبی

به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند به نقل از روابط عمومی جهادکشاورزی خراسان‌جنوبی، غلامرضا هادربادی از بازدید معاون آب و خاک و صنایع وزرات جهادکشاورزی از طرح‌های آبیاری تحت فشار خراسان‌جنوبی خبر داد و  اظهار داشت: طرح آبیاری تحت فشار در محل روستای 33 خانواری گل‌افشان درمیان از جمله این طرح‌ها بود.

وی افزود: این طرح در سال 89-90 با اعتبار هزینه شده 2 میلیارد و 660 میلیون ریال، کمک بلاعوض دولت 2 میلیارد و 87 میلیون ریال و سهم خودیاری مردم 573 میلیون ریال از محل اعتبار صندوق حمایت از توسعه بخش کشاورزی و توسعه سیستم‌های آبیاری تحت فشار تامین شده است.

رئیس سازمان جهادکشاورزی خراسان‌جنوبی انتقال آب با لوله 4.3 کیلومتر و همچنین اجرای 44 هکتار از باغات زرشک این روستا تحت سیستم آبیاری قطره‌ای را از ویژگی‌های اجرای این طرح دانست.

هادربادی همچنین طرح احیا و مرمت قنات، اجرای آبیاری قطره‌ای و استخر دو منظوره در محل روستای حسین‌آباد قوزشک را از دیگر طرح‌های آب و خاک بازدید شده عنوان کرد و بیان داشت: احیا و مرمت قنات این روستا با اعتبار 16 میلیون تومان از محل اعتبارات ملی انجام شده و با تعداد شرکای 40 نفر و سطح زیرکشت 12 هکتار در دست اجرا است.

وی ادامه داد: این طرح دارای آبیاری قطره‌ای در سطح 7.5 هکتار بوده و در هر هکتار یک میلیون و 400 هزار تومان از محل اعتبارات دولتی به صورت بلاعوض پرداخت شده است.

رئیس سازمان جهادکشاورزی خراسان‌جنوبی میزان خروجی آب از این قنات را دو لیتر در ثانیه عنوان کرد.

هادربادی بازدید معاون وزیر جهادکشاورزی از طرح‌های در دست اجرای تسطیح و یکپارچه‌سازی در روستای علی‌آباد در سطح 124 هکتار و در روستای محمدآباد در سطح 103 هکتار را از دیگر برنامه‌های این بازدید برشمرد و گفت: از این میزان تاکنون 40 هکتار تحویل کشاورزان شده است.

وی یادآور شد: تاکنون برای این طرح ها 422 میلیون تومان هزینه و از محل اعتبارات صندوق حمایت از توسعه بخش کشاورزی تامین شده است.

*برگزاری کارگاه آموزشی برای کشاورزان

رئیس سازمان جهادکشاورزی خراسان‌جنوبی گفت: همچنین کارگاه آموزشی ساختار شناسی اسلاید ویژن با حضور مشاور معاون وزیر و مدیر گروه رادیویی و تلویزیونی جهاد در بیرجند برگزارشده است.

هادربادی اظهار داشت: این کارگاه به منظور استانداردسازی تولید مواد آموزشی و ترویجی و جلوگیری از تولید ناهمگون و نامناسب، تولید فیلم، اسلاید ویژن، عکس و برنامه‌های رادیو و تلویزیونی و مدارس رادیو و تلویزیونی در استان‌ها برگزار شده است.

وی اضافه کرد: در راستای ارتقای سطح اطلاعات علمی و آگاهی‌های شغلی کشاورزان و بهره‌برداران با بهره‌گیری از آخرین دستاوردها و یافته‌های تحقیقاتی در راستای افزایش تولید محصولات کشاورزی و حصول خودکفایی ملی در بخش کشاورزی و همچنین بهبود وضعیت اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی جامعه روستایی و عشایری، نقش رسانه‌های آموزشی و ترویجی اعم از برنامه‌های رادیویی و تلویزیونی، فیلم‌ها و اسلایدهای آموزشی، نمایش‌های میدانی و تله تئاتر، نشریات، بروشور و پوسترهای ترویجی از اهمیت خاصی برخوردار است.

هادربادی ادامه داد: هر یک از این رسانه‌ها با ویژگی‌های خاص خود در دسترس همگان بوده و مطالب آموزشی در زمینه‌های مرتع‌داری، دامداری، باغداری، آبزی‌پروری، زراعت، طیور و زنبورداری ارائه شده است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی خراسان‌جنوبی یادآور شد: این کارگاه آموزشی از 24 اردیبهشت‌ماه جاری به مدت سه روز برگزار شده است.

انتهای پیام/ح30/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول