اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

دبیر ستاد اقامه نماز گچساران:

گچساران با کمبود روحانی برای ادای نماز جماعت مواجه است

خبرگزاری فارس: دبیر ستاد اقامه نماز گچساران گفت: گچساران برای برگزاری نماز جماعت در مساجد و مدارس با کمبود روحانی مواجه است.

گچساران با کمبود روحانی برای ادای نماز جماعت مواجه است

به گزارش خبرگزاری فارس از گچساران سید فاضل رضایی ظهر امروز در نشست شورای اقامه نماز گچساران اظهار کرد: یکی از راه‌های صراط مستقیم اقامه نماز بوده و توجه به این واجب الهی بسیار مهم و ضروری است.

* ضرورت نهادینه کردن فرهنگی اقامه نماز در بین کودکان

دبیر ستاد اقامه نماز گچساران بیان داشت: نماز یکی از مهم‌ترین دستورات و فرائض دینی و از ارکان مهم دین مبین اسلام بوده که دارای آثار فردی و اجتماعی فراوانی است.

رضایی با اشاره به اهمیت پرداختن به مسئله نماز در مدارس بر پررنگ‌سازی نماز جماعات در مدارس و مراکز آموزش عالی به عنوان یکی از مهم‌ترین برنامه‌های لازم در راستای ترویج این فرهنگ در بین جوانان تأکید کرد.

وی یادآور شد: اگر مدارس، دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی به امر نماز اهتمام بورزند اثر تربیتی مطلوبی بر جامعه دارد.

رضایی ابراز داشت: باید سعی و تلاش کرد تا اقامه نماز در بین نوجوانان و جوانان با رغبت صورت گیرد تا اثر تربیتی مطلوبی در پی داشته باشد.

وی معتقد است اگر بتوانیم فرهنگ اقامه نماز در بین کودکان را به خوبی و با رغبت کودکان نهادینه کنیم بسیاری از مشکلات امروز جامعه از بین می‌رود.

* لزوم برطرف‌سازی موانع راه‌اندازی حوزه علمیه خواهران گچساران

دبیر ستاد اقامه نماز گچساران تصریح کرد: مدیران و معلمان با مدیریت خود و با اجرای برنامه‌های فرهنگی و تشویق و ترغیب نوجوانان و جوانان نقش مهمی در راستای توسعه و گسترش فرهنگ نماز بر عهده دارند.

رضایی با اشاره به برگزاری مطلوب اقامه نماز در مدارس و دانشگاه‌های گچساران بیان داشت: در مراکز آموزشی با مشکل کمبود روحانی مواجه هستیم که لازم است در این زمینه چاره‌اندیشی شود.

وی با تأکید بر راه‌اندازی حوزه علمیه خواهران گچساران عنوان داشت: راه‌اندازی این حوزه مدت‌ها طول کشیده است و مسئولان برای فعالیت این مرکز دینی و علمی باید تلاش مضاعف داشته باشند.

این مقام مسئول در گچساران با تشریح برنامه‌های ستاد اقامه نماز گچساران برای سال جاری برگزاری نشست‌های دانش‌آموزی، نشست با خانواده‌ها در ارتباط با دانش‌آموزان و نماز، برنامه‌های قرائت صحیح نماز و مروجان نماز در مدارس، همایش‌ها و نشست‌هایی با مربیان پرورشی و مربیان مهد کودک‌ها، برنامه فرهنگی نماز شایستگان به منظور ترویج اقامه صحیح نماز در میان دانش‌آموزان را از جمله برنامه‌های این ستاد عنوان کرد.

رضایی با تأکید بر لزوم اجرای مصوبات توسط ادارات و نهادها از مسئولان خواست تا در این زمینه همکاری لازم را با ستاد اقامه نماز گچساران داشته باشند.

انتهای پیام/صا10/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول