اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس دانشگاه آزاد بافت خبر داد

ایجاد دوره‌های دکترا در دانشگاه آزاد بافت

خبرگزاری فارس: رئیس دانشگاه آزاد واحد بافت گفت: درصدد دایر کردن چند‌ رشته دیگر در مقطع کارشناسی ارشد و نیز راه‌اندازی دوره دکترا در برخی رشته‌ها هستیم.

ایجاد دوره‌های دکترا در دانشگاه آزاد بافت

ابراهیم خراسانی‌پاریزی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در بافت با اشاره به اهمیت تأسیس دانشگاه آزاد اظهار داشت: دانشگاه آزاد با حمایت مادی و معنوی حضرت امام راحل کار خود را آغاز کرد و این شجره طیبه اکنون به برکت نظام جمهوری اسلامی به درجات بالایی رسیده است.

وی بیان داشت:‌ قبل از انقلاب به ازای هر 100 هزار نفر 150 دانشجو بود که امروز این رقم به حدود 4 هزار نفر رسیده است.

خراسانی تصریح کرد: 145 مسجد در واحدهای دانشگاه آزاد و کسب مقام برتر اقامه نماز برای پنجمین مرتبه در بین بیش از 100 سازمان کشور از جمله افتخارات دانشگاه آزاد ‌در ترویج فرهنگ اسلامی است.

وی عنوان کرد: برگزاری مسابقات قرآن و عترت‌، نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم در دانشگاه آزاد‌ و کسب سازمان برتر در این زمینه ‌از دیگر دستاوردهای‌ دانشگاه آزاد بافت است. 

خراسانی ابراز داشت: دانشگاه آزاد ‌بافت در ایجاد مقبره و دفن شهدای گمنام در دانشگاه‌های کشور و همچنین در زمینه ارائه درس آشنایی با دفاع مقدس پیشگام بوده است.

رئیس دانشگاه آزاد بافت به شماری از ‌افتخارات علمی دانشگاه آزاد بافت در سطح کشور، منطقه خاورمیانه و‌ دنیا اشاره‌ و خاطر نشان کرد: از جمله  افتخارات علمی دانشگاه آزاد ‌کسب رتبه اول چاپ مقالات ISI در بین دانشگاه‌های کشور، رتبه اول تولید مقالات ISI شیمی در خاورمیانه و رتبه اول تولید مقالات ریاضیات کاربردی در جهان است.

وی افزود: کسب مقام‌های برتر در مسابقات ورزشی و کسب هزار و 450 عنوان ‌و مدال در مسابقات ورزشی بین‌المللی توسط دانشجویان این دانشگاه از دیگر موفقیت‌های این دانشگاه است.

خراسانی تصریح کرد: دانشگاه آزاد واحد بافت در سال 73 با پذیرش 18 دانشجو در رشته کاردانی کامپیوتر فعالیت خود را در یک ساختمان اهدایی آغاز کرد و اکنون پس از 18 سال تلاش و فعالیت به عنوان بزرگ‌ترین مرکز علمی شهرستان‌های بافت، رابر و ارزوئیه به پیشرفت علم و دانش در این منطقه کمک کرده و در قسمت‌های مختلف با کوشش‌های بی‌دریغ مجموعه، فعالیت‌های زیادی را انجام داده است.

وی به معرفی شماری از افتخارات این واحد دانشگاهی اشاره کرد و افزود: در این واحد دانشگاهی 5 هزار و 600 دانشجو فارغ‌التحصیل شده‌اند و اکنون‌ این دانشگاه در 46 رشته در مقاطع کاردانی‌، کارشناسی پیوسته‌، کارشناسی ناپیوسته و کارشناسی ارشد به کار خود ادامه می‌دهد.

خراسانی عنوان کرد: همچنین درصدد دایر کردن چند‌ رشته دیگر در مقطع کارشناسی ارشد و نیز راه‌اندازی دوره دکترا در برخی رشته‌ها است.

خراسانی خاطر نشان کرد: همچنین تاکنون پنج نفر از دانشجویان کارشناسی ارشد این واحد در مقطع دکترا پذیرفته شده‌اند و چاپ دو جلد کتاب از دانشجویان این واحد از دیگر موفقیت‌های دانشجویان این واحد است.

وی در ارتباط با دستاوردهای علمی اساتید این دانشگاه نیز گفت: اکثر‌ اساتید این واحد دارای مدرک دکترا و تعدادی نیز در حال گذراندن دوره دکترا هستند.

خراسانی تصریح کرد: بیش از 100 طرح پژوهشی از اساتید این واحد به اتمام رسیده و در حال حاضر نیز طرح‌های در دست اجرای متعددی در دست انجام است.

وی گفت: 22 جلد کتاب و بیش از 100 مقاله در نشریات معتبر علمی از اساتید این واحد منتشر شده‌، همچنین بیش از 20 مقاله ISI از اساتید این واحد به چاپ رسیده است.

انتهای پیام/ز10/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول