اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در دانشگاه تبریز صورت گرفت

فارغ‌التحصیلی نخستین دانشجوی دوره دکترای رشته مهندسی عمران گرایش سازه‌های دریایی

خبرگزاری فارس: نخستین دانشجوی دوره دکترای رشته مهندسی عمران گرایش سازه‌های دریایی دانشگاه تبریز با دفاع از رساله دکتری خود فارغ‌التحصیل شد.

فارغ‌التحصیلی نخستین دانشجوی دوره دکترای رشته مهندسی عمران گرایش سازه‌های دریایی

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز به نقل از روابط عمومی دانشگاه تبریز، علیرضا مجتهدی با دفاع از رساله خود با عنوان «تحقیق در تئوری‌های شناسایی سیستم بری فرابینی رفتار دینامیکی و سلامت سنجی سازه فراساحلی ثابت با استفاده از مدل‌های فیزیکی» با راهنمایی محمدعلی لطف‌اللهی یقین و یوسف حسن‌زاده با مشاوره محمدحسین امین‌فر و میرمحمد اتفاق از این دانشگاه فارغ‌التحصیل شد.

مجتهدی، هدف از انجام این رساله را تحقیق و بررسی مسائل مطرح در مسیر اجرای عملیاتی روش‌های سلامت‌سنجی میدانی بر روی سازه‌های پیچیده‌ای نظیر سکوهای فراساحلی بیان کرد و افزود: بسط چنین دیدگاه‌هایی در توسعه و گسترش تکنولوژی‌های کارآمد در زمینه انجام فرابینی بلند مدت برای سکوهای فراساحلی با حداقل خطا در اعلام وقوع عیوب سازه‌ای موثر خواهد بود.

به گفته وی در عین حال با تحقق اهداف این پژوهش، بستر مناسبی برای انجام دامنه‌دار تحقیقات تجربی در مسائل مرتبط با مهندسی دینامیک و هیدرودینامیک سازه‌های دریایی، در دانشکده مهندسی عمران دانشگاه تبریز فراهم شده است.

مجتهدی با بیان اینکه داده‌های تجربی این رساله در دو آزمایشگاه تحقیقاتی "ارتعاشات و آنالیز مودال" دانشکده مهندسی مکانیک و "مدل‌سازی هیدرولیکی و مهندسی دریا" دانشکده مهندسی عمران دانشگاه تبریز فراهم شده است، یادآور شد: آزمایش‌های مربوطه به دو صورت خشک همچنین با تابیدن امواج شبیه‌سازی شده دریا در داخل یک فلوم، بر روی مدل مقیاس شده یک نمونه مطالعاتی واقعی صورت گرفت.

علیرضا مجتهدی به مدت یک سال طی یک دوره فرصت مطالعاتی، تحقیقات خود را در گروه مهندسی دریا و طراحی کشتی دانشگاه اوساکای کشور ژاپن تکمیل کرده است.

ارائه 9 مقاله در همایش‌های داخلی و خارجی همچنین انتشار شش مقاله در نشریات داخلی و خارجی از جمله فعالیت علمی وی بوده است. 

بر پایه همین گزارش، پذیرش نخستین دوره دانشجوی دکترا در رشته مهندسی عمران گرایش سازه‌های دریایی در سال 86 در دانشکده مهندسی عمران دانشگاه تبریز آغاز و تاکنون با همت و تلاش مدیر و اساتید گروه مهندسی عمران ـ آب دانشگاه تبریز، چهار دوره پذیرش دانشجوی دکترا در این رشته صورت گرفته است. 

انتهای پیام/ح30/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول