اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

با وجود گذشت 13 ماه

جواب نهایی به شکایت قانونی باشگاه گسترش فولاد داده نشده است

خبرگزاری فارس: مدیرعامل باشگاه فرهنگی ورزشی گسترش فولاد تبریز از فدراسیون فوتبال به دلیل عدم رسیدگی به موضوع شکوائیه این باشگاه انتقاد کرد و گفت: 13 ماه انتظار برای اعلام حقانیت یک تیم شهرستانی کافی نیست.

جواب نهایی به شکایت قانونی باشگاه گسترش فولاد داده نشده است

غلامرضا سمندر امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در تبریز اظهار کرد: با وجود سپری شدن 13 ماه، هنوز جواب نهایی به شکایت قانونی باشگاه گسترش فولاد داده نشده است و سئوال من این است که آیا این مدت انتظار و صبوری برای صدور رای حقانیت یک تیم لایق شهرستانی از بخش خصوصی کافی نیست.

وی ادامه داد: جامعه فوتبال بر این باور است که در گذشته تصمیمات کدخدامنشی تیشه به ریشه فوتبال ملی و داخلی زده، از این رو شایسته است آقای کفاشیان مطابق اصول حرفه‌ای و ابلاغ سیاست‌های کاری در دوره جدید مسئولیت‌اش، عدالت را در تمام سطوح فوتبال حاکم کرده و مدافع حق و فوتبال جوانمردانه و پاک باشد.

وی اضافه کرد: البته تبعیض آشکار فدراسیون فوتبال میان تیم‌های پایتخت و شهرستانی قدمتی دیرین دارد اما اینکه چه قدرتی باعث بررسی وضعیت 15 روزه یک تیم تهرانی و برگشت رای کمیته انضباطی به سود این تیم از جانب کمیته استیناف می‌شود نامعلوم مانده است.

سمندر گفت: بی‌تردید نمی‌توان نقش کمیته استیناف را در تامین حقوق تیم‌های مورد ظلم واقع شده نادیده انگاشت اما اینکه پروسه رسیدگی به اعتراض قانونی گسترش فولاد 13 ماه به طول انجامیده و رای تیم تهرانی به فوریت صادر و ابلاغ می‌شود، طبیعی است که به تشدید شائبه‌ها می‌افزاید.

وی تصریح کرد: با اثبات تخلفات تیم نساجی در استفاده غیرقانونی از یک بازیکن خارجی (دیوید ویکروم) اینک جامعه بیدار فوتبال کشورمان منتظر اعلام رای به سود تیم گسترش فولاد تبریز است و چنانچه این اتفاق در فاصله زمانی مورد انتظار عملی نشود به پیگیری دوباره شکایت گسترش فولاد از طریق مجامع رسمی فوتبال که همان فدراسیون جهانی فوتبال( فیفا ) است خواهد انجامید.

سمندر با اشاره به اینکه باشگاه گسترش فولاد تبریز تاکنون انتظار اعاده حق مسلم و قانونی این باشگاه را از فدراسیون فوتبال ایران داشته است، توقف جریان پیگیری از فیفا را صرفا تمکین در راستای منافع ملی و داخلی فوتبال کشور عنوان کرد و خاطرنشان کرد: عملکرد تبعیض‌آمیز برخی متولیان امر باعث شده نه تنها حق مسلم تیم گسترش فولاد در راهیابی به لیگ برتر نادیده گرفته شود بلکه به ازدیاد زیان مالی این باشگاه برای دومین فصل پیاپی در لیگ آزادگان ختم شده است.

وی با ابراز نارضایتی از عدم استیفای حق قانونی این باشگاه از ورود سایر نهادهای ذی‌ربط به پرونده شکایت باشگاه گسترش فولاد تبریز خبر داد و متذکر شد: براساس مستندات موجود تخلف عوامل درگیر با موضوع پرونده مذکور در خصوص جانبداری از تیم متخلف (تیم نساجی) محرز شده و چنانچه لازم باشد و فدراسیون فوتبال نسبت به اعاده حق مسلم تیم گسترش فولاد با جدیت علاقمند نباشد از طریق مسئولان ارشد ورزش کشور و نیز فیفا، پیگیری‌های مقتضی در اسرع زمان اعمال خواهد شد.

مدیرعامل باشگاه گسترش فولاد تصریح کرد: با توجه به انتظارات به حق جامعه فوتبال، امید است شرایطی مهیا نشود که نگاه فدراسیون فوتبال به بخش خصوصی مغایر با سیاست‌های دولت کریمه و منویات مقام معظم رهبری باشد.

وی در عین حال ابراز امیدواری کرد کمیته استیناف براساس مدارک جدیدی که به این کمیته تسلیم شده است رای حقانیت باشگاه گسترش فولاد را سریعا اعلام کند تا حضور تیم فوتبال این باشگاه در سطح اول فوتبال باشگاهی ایران مطابق ضوابط و مقررات قانونی ممکن شود.

انتهای پیام/ش10/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول