اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون استاندار البرز تأکید کرد

مساجد جوانان را برای مقابله با تهاجم فرهنگی آماده کنند

خبرگزاری فارس: معاون سیاسی انتظامی استاندار البرز گفت: مساجد جوانان را برای مقابله با تهاجم فرهنگی آماده کنند.

مساجد جوانان را برای مقابله با تهاجم فرهنگی آماده کنند

به گزارش خبرگزاری فارس از البرز، ناصر رجبی عصر امروز در کارگروه تخصصی فرهنگ اجتماعی و خانواده افزود: امروز دشمنان برای رسیدن به اهداف شوم خود جوانان و نوجوانان این سرزمین را هدف قرار داده‌اند و با ترفندهای گوناگون در نظر دارند تا افکار و ذهن خلاق جوانان را به بیراهه بکشند.

وی مساجد را یکی از مهم‌ترین مکان‌ها برای آماده‌سازی ذهن جوانان در مقابل اهداف شوم دشمنان عنوان کرد و گفت: توسعه فعالیت‌های فرهنگی مساجد می‌تواند عامل و راهکاری مهم در مقابل توطئه‌های شوم دشمنان تلقی شود.

رجبی با تأکید بر اینکه جذاب کردن فعالیت‌های فرهنگی در مساجد می‌تواند در جذب بیشتر جوانان به مساجد تأثیرگذار باشد افزود: با توجه به نزدیک شدن به تابستان و اوقات فراغت نوجوانان و جوانان باید به گونه‌ای برنامه‌ریزی کنیم که این قشر استقبال بی‌نظیری را از برنامه‌های فرهنگی مساجد کنند.

معاون استاندار البرز در ادامه سخنان خود تأکید کرد: در این راستا مساجد فعال در سطح استان شناسایی می‌شوند.

رجبی ادامه داد: متولیان می‌توانند از خلاقیت و استعدادهای جوانان به منظور توسعه امور فرهنگی مساجد استفاده کرده و در جذب بیشتر جوانان به مساجد موفق باشند.

وی افزود: نباید برنامه‌های کلیشه‌ای و بی‌محتوا را در برنامه‌های تابستانی بگنجانیم چرا که این موضوع عدم حضور جوانان و نوجوانان را به مراکز فرهنگی در پی خواهد داشت.

معاون استاندار البرز نوآوری و اجرای برنامه‌هایی در خور و شأن نسل امروز را مهم ارزیابی کرد و گفت: باید تلاش شود تا نیازهای فرهنگی نسل امروز شناسایی شده و برای پر کردن این خلأ نیز تلاش بیشتری از سوی مسئولان انجام شود.

وی در ادامه بر پخش اذان ظهر از تمامی مساجد استان و ساماندهی فضاهای فرهنگی و تبلیغاتی در سطح استان را مهم برشمرد و خاطرنشان کرد: هر فعالیت حقوقی، مدیریتی، بازرگانی و امنیتی زیربنای فرهنگی دارد.

معاون سیاسی استاندار البرز در ادامه به مشکلات جوانان و بانوان و ایثارگران پرداخت و از مسئولان خواست تا با تمهیدات و برنامه‌ریزی‌های لازم در جهت کاهش مشکلات این قشرها گام بردارند.

شناخت قشرهای آسیب‌پذیر، ارتقای خودباوری در نسل جوان و بالا بردن آموزش و آگاهی مردم جهت کاهش آسیب‌های اجتماعی در استان، تحکیم بنیان خانواده، ارتقای شاخص‌های فرهنگی و ساماندهی مکان‌های فرهنگ‌ساز و بررسی راهکارهای تحقیق شعار امسال (تولید ملی با رویکرد فرهنگ اجتماعی) از دیگر مواردی بود که در این کارگروه مطرح شد.

انتهای پیام/ی20/ط4000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول