اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس پلیس راهور گیلان خبر داد

برخورد جدید پلیس با راکبان خاطی موتورسیکلت در گیلان

خبرگزاری فارس: رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی گیلان از برخورد جدید پلیس با راکبان خاطی موتورسیکلت خبر داد و گفت: ‌‌موتور‌سوارانی‌ که‌‌ حرکات مخاطره‌آمیز، خلاف جهت‌ و ‌نمایشی انجام دهند ‌‌‌به مدت یک ماه توقیف می‌شوند.

برخورد جدید پلیس با راکبان خاطی موتورسیکلت در گیلان

به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، سید تقی امینی عصر امروز در جلسه پلیس انتظامی استان از برخورد جدید پلیس با راکبان خاطی موتورسیکلت خبر داد و اظهار داشت: پلیس به دلیل نزدیک شدن به گرمای هوا و اشتیاق موجود در موتور سواری، با تمام راکبان موتورسیکلت سواری که حین رانندگی از کلاه ایمنی استفاده نمی‌کنند و حرکات مخاطره‌آمیز در سطح معابر و پیاده‌روها و نیز خلاف جهت تعیین شده حرکت کنند و حرکات نمایشی انجام دهند ضمن اعمال قانون به مدت یک هفته و سپس در صورت تکرار موتورسیکلت آنان به مدت یک ماه توقیف می‌شود.

وی، به وجود 72 آموزشگاه راهنمایی و رانندگی در گیلان اشاره کرد و افزود: از این تعداد 68 آموزشگاه فعال اقدام به صدور گواهینامه می‌کنند که 19 آموزشگاه فعال مربوط به شهر رشت است.

به گفته رئیس پلیس راهور گیلان، 12 آموزشگاه استان گواهینامه ب 2 صادر می‌کنند که دو آموزشگاه از این تعداد صرفا در مرکز استان گواهینامه پ یک و پ 2 صادر می‌کنند.

وی یادآور شد: طبق مصوبه پلیس راهور کشور به زودی تمام گواهینامه‌های موجود به پنج دسته ویژه، موتورسیکلت، پایه 3، پایه 2 و پایه یک تقسیم می‌شود.

امینی، در زمینه مراکز اسقاط خودرو بیان کرد: گیلان دارای پنج مرکز اسقاط خودروهای سبک و سنگین در تالش، آستانه‌اشرفیه و لاکان رشت، خمام و جاده لاهیجان است.

وی، درباره روند اجرای قانون جدید راهنمایی و رانندگی در گیلان خاطرنشان کرد: اجرای قانون جدید راهنمایی و رانندگی در نوروز سال 91 برای تمام شهروندان مشهود بود.

این مسئول ادامه داد: عبور و مرور در ایام نوروز سال جاری با توجه به افزایش حجم سفر و افزایش کسانی که با اخذ جدید گواهینامه راهنمایی و رانندگی به چرخه ترافیک پیوسته‌اند با کاهش 10 درصدی آمار کشته‌شدگان مواجه بوده‌ایم.

وی، با بیان اینکه این قانون در اصلاح رفتاری رانندگان تاثیر به‌سزایی داشته است، افزود: کسانی که در قانون جدید راهنمایی و رانندگی با انجام تخلفات حادثه‌ساز مانند عبور از چراغ قرمز، سرعت غیرمجاز، سبقت غیرمجاز، حرکات مارپیچ و نمایشی و ... مرتکب خلاف شوند در مرحله نخست 30 نمره منفی کسب می‌کنند که گواهینامه آنان به مدت سه ماه ضبط می‌شود.

امینی، با اشاره به اینکه تکرار تخلف رانندگان متخلف که با اتمام تخلف 25 نمره منفی کسب کنند گواهینامه آنان به مدت شش ماه ضبط می‌شود، اضافه کرد: پس از اعمال بند یک و 2 در موارد مذکور، راننده‌ای که 20 نمره منفی دیگر از پلیس دریافت کند گواهینامه وی ابطال می‌شود و پس از گذراندن یک سال بدون گواهینامه‌ باید دوباره فرایند دریافت گواهینامه را از آموزشگاه‌های رانندگی آغاز کند.

به گفته وی، هر راننده‌ای که گواهینامه وی ضبط شود به منزله فرد فاقد گواهینامه تلقی شده و در صورت استفاده از وسایط نقلیه سواری طبق قانون با وی برخورد می‌شود و رانندگانی که شش ماه از آخرین نمره منفی آنان گذشته شود مورد بخشودگی جرایم منفی پیشین قرار می‌گیرند.

ا‌نتهای پیام/ش10/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول