اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مسئول گروه جهادی دانشجویان دامغان:

مسئولان به مسائل نوجوانان در دوره بلوغ بیشتر بپردازند

خبرگزاری فارس: مسئول گروه جهادی دانشجویان دامغان گفت: پرداختن به مسائل نوجوانان در دوره بلوغ از اهمیت ویژه‏ای برخوردار است و مسئولان باید به مسائل نوجوانان در این زمان بیشتر بپردازند.

مسئولان به مسائل نوجوانان در دوره بلوغ بیشتر بپردازند

به گزارش خبرگزاری فارس از دامغان، فریده خلیل‏نژاد امشب در جمع مردم روستای برم دامغان اظهار کرد: بسیجی، الگوی زندگی سالم است و به بیان دیگر می‏توان گفت که بسیجی می‏تواند یاد گیرنده و یاد دهنده مادام‏العمر سلامتی باشد.

مسئول گروه جهادی دانشجویان دامغان افزود: آموزش سلامت به نوجوانان و جوانان بسیجی کشور از یک‏ سو موجب افزایش دانش، نگرش و مهارت‏های حامی سلامت در میان آنان شده تا زندگی فردی، خانوادگی و اجتماعی سالم‏تری داشته باشند و از سوی دیگر، آنان را به الگوی عملی و ترویج سالم زیستن برای هم ‏سن و سالان نوجوان و جوان خود مبدل می‏سازد.

وی با بیان اینکه سلامت جسمی صرفاً به معنای نبود مشکلات یا بیماری نیست، ادامه داد: سلامت روان هم حالات عاطفی و شرایط ذهنی نظیر احساسات و افکار را دربر می‏گیرد و سلامت عاطفی معمولاً به احساسات و زیر و بم‏های روحیه افراد اشاره می‏کند.

مسئول گروه جهادی دانشجویان دامغان بیان داشت: سلامت روان، توانایی فرد را در درک واقعیت‏ها همان‏گونه که هست و پاسخ دادن به چالش‏های آن و در پیش گرفتن تدابیر و شیوه‏های خردمندانه برای زندگی کردن توصیف می‏کند.

وی اظهار داشت: بلوغ یکی از حیاتی‏ترین مراحل زندگی انسان بوده، این مرحله همان تغییر سریع رشد و نمو و تغییرات سریع اجتماعی است که در حال حاضر بخش قابل توجهی از جمعیت کشور را نوجوانان تشکیل می‏دهند و به همین دلیل پرداختن به مسائل نوجوانان در دوره بلوغ از اهمیت ویژه‏ای برخوردار است.

خلیل‏نژاد اضافه کرد: تغییرات جسمی در دوره بلوغ با وجود اینکه طبیعی و موقتی هستند و در مرحله‏ای تمام می‏شوند، اما چون به قدر کافی سریع، ناگهانی و شدید هستند، سبب تغییر رفتار، نگرش و شخصیت نوجوان می‏شوند.

مسئول گروه جهادی دانشجویان دامغان گفت: شایع‏ترین تغییرات روانی و رفتاری در دوره بلوغ، هیجانات و حالات عاطفی است.

برای ترویج سلامت جسمی، روانی و عاطفی، اردوهای جهادی بسیج دانشجویی شهرستان دامغان در روستای برم دامغان برگزار شد.

انتهای پیام/ش20/ط4000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول