اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل امور روستایی استانداری کهگیلویه و بویراحمد:

10 میلیارد ریال به دهیاری‌های کهگیلویه و بویراحمد اختصاص یافت

خبرگزاری فارس: مدیرکل دفتر امور روستایی استانداری کهگیلویه و بویراحمد گفت: از ابتدای سال جاری تاکنون افزون بر 10 میلیارد و 252 میلیون ریال به دهیاری‌های این استان اختصاص یافته است.

10 میلیارد ریال به دهیاری‌های کهگیلویه و بویراحمد اختصاص یافت

ابراهیم جعفری صبح امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در گچساران اظهار کرد: دهیاران نقش مهم و مؤثری در راستای رشد و توسعه عمرانی و اقتصادی روستاها بر عهده دارند.

وی با اشاره به لزوم برنامه‌ریزی بخشداران در ایجاد هماهنگی میان دهیاران و مردم روستا ابراز داشت: اجرای پروژه‌های عمرانی در سال‌های اخیر در روستاهای کهگیلویه و بویراحمد شتاب گرفته است.

جعفری خاطرنشان کرد: کمک و همکاری روستائیان در کنار اختصاص اعتبار از طریق دولت نقش مهم و اساسی در پیشرفت روستاها داشته است.

* درآمد پایدار عامل مهم توسعه روستایی است

مدیرکل دفتر امور روستایی استانداری کهگیلویه و بویراحمد تصریح کرد: روستاهای این استان از استعدادها و پتانسیل‌های مطلوبی در بخش‌های مختلف برخوردار بوده که باید برای توسعه هر چه بیشتر روستاها تلاش کرد.

جعفری افزود: برای توسعه پایدار به همه استعدادهای موجود باید توجه شود تا با اختصاص اعتبار مشکلات برطرف و استعدادهای پنهان شکوفا شوند.

این مقام مسئول در استانداری کهگیلویه و بویراحمد معتقد است وجود برخی قابلیت‌ها در حوزه مدیریت نوین روستایی می‌تواند زمینه‌ساز ارتقای کیفی مدیریت روستایی شود.

جعفری بیان داشت: موفقیت در برنامه ارتقای شاخص‌های عمران و خدمات روستایی و تسهیل و تسریع این فرآیند نیازمند همکاری و همفکری مردم و مسئولان است.

وی خاطرنشان کرد: توسعه و تعالی در روستا دارای ویژگی‌ها و الزاماتی است که درآمد پایدار برای روستا یکی از ویژگی‌های مهم و اساسی توسعه روستایی است.

جعفری توجه به مدیریت روستایی در برنامه‌ریزی و توسعه فضاهای روستایی را لازم و ضروری دانست و بر آن تأکید کرد.

وی از دهیاران خواست تا با ایجاد تعامل با مسئولان ادارات و نهادها، زمینه خدمات‌رسانی هر چه بیشتر به روستاها را فراهم کنند.

* اختصاص اعتبار 56 میلیارد ریالی به دهیاری‌ها در سال 90

مدیرکل دفتر امور روستایی استانداری کهگیلویه و بویراحمد گفت: از ابتدای سال جاری تاکنون افزون بر 10 میلیارد و 252 میلیون ریال به دهیاری‌های کهگیلویه و بویراحمد اختصاص یافته است.

جعفری با اشاره به اینکه کهگیلویه و بویراحمد دارای 290 دهیاری است، افزود: این اعتبار از محل بند الف ماده 39، تبصره 2 ماده 39 و تبصره 3 ماده 41 قانون مالیات بر ارزش افزوده به دهیاری‌های کهگیلویه و بویراحمد اختصاص یافته است.

وی با تأکید بر لزوم صرف اعتبارات در محل مناسب و مورد نیاز توسط دهیاران تصریح کرد: این اعتبار به منظور هزینه‌های لازم طبق بودجه مصوب به دهیاری‌‌ها داده شده است.

جعفری بیان داشت: افزون بر 4 میلیارد و 40 میلیون ریال از کل هزینه اختصاص‌یافته از محل تملک دارایی‌های سرمایه‌ای کهگیلویه و بویراحمد و برای احداث 20 ساختمان دهیاری در 17 بخش این استان در نظر گرفته شده است.

این مقام مسئول در کهگیلویه و بویراحمد ادامه داد: با احداث این ساختمان‌ها، مجموع ساختمان‌های احداث شده برای دهیاری‌های کهگیلویه و بویراحمد از سال گذشته تاکنون به 50 ساختمان می‌رسد.

جعفری با اشاره به افزایش خدمات‌رسانی در بخش‌های مختلف به روستائیان یادآور شد: در سال 90 افزون بر 56 میلیارد ریال اعتبار به دهیاری‌‏های استان اختصاص یافت.

به گزارش فارس کهگیلویه و بویراحمد افزون بر یک‌هزار و 792 روستای دارای سکنه و 17 بخش داشته و جمعیت روستایی این استان افزون بر 320 هزار نفر است.

انتهای پیام/صا10

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول