اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در قم

8 نرم‌افزار مرکز فرهنگ و معارف قرآن کریم رونمایی شد

خبرگزاری فارس: هشت نرم‌افزار مرکز فرهنگ و معارف قرآن کریم شامل علوم و معارف قرآن، فرهنگ قرآن«3»، دایرة المعارف«3»، تفسیر راهنمای«3»، فرهنگ موضوعی تفاسیر، پرسمان‌های قرآنی«3»، تفسیر و ترجمه و علوم قرآنی در قم رونمایی شد.

8 نرم‌افزار مرکز فرهنگ و معارف قرآن کریم رونمایی شد

به گزارش خبرگزاری فارس از قم، مراسم رونمایی از هشت نرم‌افزار مرکز فرهنگ و معارف قرآن کریم پیش از ظهر امروز در سالن همایش پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی با حضور رئیس دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم و رئیس مرکز فرهنگ و معارف قرآن رونمایی شد.

رئیس مرکز فرهنگ و معارف قرآن کریم فضای سایبری را فضایی مهم ذکر و بر حضور جدی و فعال نظام جمهوری اسلامی در این عرصه تاکید کرد.

حجت‌الاسلام محمدصادق یوسفی‌مقدم مرکز فرهنگ و معارف قرآن را به عنوان مرکز زیرمجموعه دفتر تبلیغات اسلامی ذکر کرد و افزود: این نهاد توانسته حضوری جدی، فعال و تاثیرگذاری از خود به نمایش گذارد.

رئیس دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم هم در این مراسم خاطرنشان کرد: همه نمایشگاه‌ها و مراکز قرآنی انتظار دارند با توجه به سابقه درخشان مرکز فرهنگ و معارف قرآن کریم، ثقل و سنگینی کار علمی بر دوش این مرکز قرار گیرد.

حجت‌الاسلام احمد واعظی با تاکید بر اهمیت کیفیت تولید محصولات نرم‌افزاری گفت: دست‌اندرکاران مرکز فرهنگ و معارف قرآن کریم باید همواره به کیفیت تولید محصولات در کنار کمیت توجه داشته باشند.

در پایان این مراسم از هشت نرم‌افزار تولید شده مرکز فرهنگ و معارف قرآن کریم رونمایی شد.

نرم‌‌افزار شجره طوبی کتابخانه دیجیتالی فرهنگ موضوعی تفاسیر یکی از نرم‌افزار این مرکز بوده که شامل فرهنگ موضوعی تفاسیر سه جلد با 37 هزار و 727 نمایه و موضوع و 45 هزار فیش تحقیقی از 20 دوره تفسیر، متن 20 دوره تفسیر از تفاسیر شیعه و اهل سنت است و لینک موضوعات و آدرس به متن کتب و ذیل آیات برخورداری از نظام ارجاعات در عناوین مترادف و پیوسته وجود دارد.

نرم‌افزار شجره طوبی کتابخانه دیجیتالی پرسمان‌های قرآنی«3»از دیگر نرم‌افزارهای مرکز فرهنگ و معارف قرآن بوده که شامل 19 مجموعه از پرسمان‌های قرآنی از آثار مرکز فرهنگ و معارف قرآن، تدوین هزاران پرسش و پاسخ قرآنی به صورت کتاب‌های موضوعی، پاسخ به پرسش‌های قرآنی در زمینه معاد، نماز، عصمت، امر به معروف و نهی از منکر، خداشناسی، پیامبرشناسی، جبر و اختیار است.

نرم‌افزار شجره طوبی کتابخانه دیجیتالی تفسیر و ترجمه هم در این مراسم رونمایی شد که دربردارنده آثار تفسیری منتشر شده در مرکز فرهنگ و معارف قرآن، تفسیر آموزشی، ترجمه‌های منتشر شده مرکز و انظار تفسیر استخراج شده از آثار بزرگان است.

نرم‌افزار شجره طوبی کتابخانه دیجیتالی علوم قرآن از دیگر نرم‌افزارهای مرکز بوده که در این مراسم رونمایی شد و شامل کتاب‌های علوم قرآنی در 16 جلد، معرفی قرآن‌پژوهان، اعلام قرآنی و علوم مختلف قرآنی است.

همچنین نرم‌افزار شجره طوبی کتابخانه دیجیتالی علوم و معارف قرآن در این مراسم رونمایی شده که مجموعه آثار مرکز فرهنگ و معارف قرآن، 55 عنوان کتب علوم و معارف قرآن در 138 جلد، بزرگ‌ترین دایرة المعارف قرآن، بزرگ‌ترین فرهنگ‌نامه قرآنی و صدها هزار موضوعات دسته‌بندی شده قرآنی در این نرم‌افزار قرار داده شده است.

نرم‌افزار شجره طوبی کتابخانه دیجیتالی فرهنگ قرآن«3» به عنوان یکی دیگر از نرم‌افزار مرکز فرهنگ و معارف قرآن رونمایی شد که شامل جامع‌ترین فرهنگ قرآن کریم در 33 جلد، برخورداری از نظام ارجاعات در عناوین مترادف و پیوسته، 64 هزار و 913 موضوع اصلی و 10 هزار عنوان فرعی، 115 هزار فیش تحقیقی از قرآن، اعلام قرآن اعم از صریح و اشاره‌ای، منبع قرآن‌پژوهی به سه ویژگی دقت، سرعت و آسانی است.

نرم‌افزار شجره طوبی کتابخانه دیجیتالی دایرة المعارف«3» شامل هشت جلد از دایرة المعارف قرآن، گردآوری اطلاعات معتبر در قلمرو علوم و معارف و اعلام قرآنی، استفاده از منابع اصیل و دست اول کاربرد نثر معیار در مقالات، نگارش مقالات در بیش از سه هزار مدخل اصلی در 25 جلد است.

نرم‌افزار شجره طوبی کتابخانه دیجیتالی تفسیر راهنما از دیگر نرم‌افزارهای مرکز بوده که شامل ارائه یک دوره کامل تفسیر قرآن، در 20 جلد، فراهم‌سازی زمینه برای تفسیر موضوعی، ارائه نمایه‌های الفبایی موضوعی آیات قرآن، ارائه دوره کامل تفسیر راهنما در 20 جلد و دوره کامل تفسیر راهنما در 20 جلد نسخه جدید است.

انتهای پیام/و10

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول