اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در نهاوند

روزانه 600 دانش‌آموز ورودی کلاس اول سنجش سلامت می‌شوند

خبرگزاری فارس: معاون آموزش و پرورش نهاوند گفت: روزانه بیش از 600 نفر از دانش‌آموزان ورودی به کلاس اول در نهاوند سنجش سلامت می‌شوند.

روزانه 600 دانش‌آموز ورودی کلاس اول سنجش سلامت می‌شوند

محمد دارایی امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در نهاوند اظهار داشت: روزانه بیش از 600 نفر از دانش‌آموزان ورودی به کلاس اول در نهاوند مورد سنجش سلامت قرار می‌گیرند.

وی گفت: از مهم‌ترین محاسن سنجش سلامت در بین دانش‌آموزان ورودی به کلاس اول ابتدایی شناسایی بیماری‌های احتمالی بین آنهاست لذا به این منظور سه پایگاه در سطح شهرهای نهاوند، برزول و گیان و 15 پایگاه در روستاهای این شهرها ایجاد شده است.

معاون آموزش و پرورش نهاوند با اشاره به سنجش سلامت اظهار داشت: سنجش سلامت، سنجش بینایی، شنوایی و آمادگی جسمانی است که در این رابطه افرادی که دارای بیماری‌اند به مرکز بهداشتی و درمانی ارجاع داده می‌شوند.

وی با اشاره به بروز مشکلاتی در ارائه خدمات مطلوب در سال جاری گفت: متأسفانه امسال در محل پایگاه پزشک نداریم و والدین دانش‌آموزان مجبورند برای معاینه کودکان خود به روستاها و شهرهایی که دارای درمانگاه هستند، مراجعه کنند.

دارایی افزود: امسال باید بیش از 2 هزار و 600 نفر از دانش‌آموزان ورودی به کلاس اول به این پایگاه‌ها مراجعه کنند که این طرح تا 10 روز آینده نیز ادامه دارد.

وی در پایان دارا بودن گواهینامه یا شناسنامه سلامت را برای دانش‌آموزان الزامی خواند و بیان کرد: والدین دانش‌آموزان باید حتماً به این پایگاه‌ها مراجعه کنند که در صورت وجود مشکل بیماران به صورت رایگان در مراکز درمانی معاینه خواهند شد.

انتهای پیام/آ30/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول